معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : ساماندهی علمی و الکترونیکی انبارها و مراکز نگهداری کالا و شرکتهای پخش امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : با اجرای مرحله نهائی سامانه ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالا تا پایان سال ، همه خدمات طبق قانون از طریق این سامانه به انبار و مراکز نگهداری کالا ارائه خواهد شد و در صورت ثبت نام نکردن در این سامانه، فعالیت دارندگان انبارها و مراکز نگهداری کالا با عنوان توزیع خارج از شبکه قابل پیگیری است.
حسن زاده درخصوص ساماندهی و تسریع در صدور مجوز شرکتهای پخش عنوان کرد: سرعت دهی و تسهیل در روند صدور مجوز فعالیت شرکت های پخش کالا، الکترونیکی کردن فرآیند و کاهش صدور مجوز به 15 روزکاری از اهداف مهمی می باشد که قابلیت برنامه ریزی شبکه توزیع از طریق مدیریت اطلاعات پایه ای شرکت های پخش کالا و دستیابی به مشخصات مدون و سیستمی از نظام توزیع مویرگی را از جمله قابلیت های این سامانه اعلام کرد.
وی یادآوری کرد ، مجوز دار کردن تمامی فعالان اقتصادی فاقد پروانه مرتبط با قانون، رصد جریان گردش کالا و دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، جلوگیری از قاچاق کالا، شفافیت اطلاعاتی به منظور کاهش هزینه های تمام شده نظام توزیع، صدور بارنامه به صورت برخط و معتبر (غیرصوری)، تحکیم جایگاه بخش بازرگانی در اخذ تصمیمات اقتصادی و کمک به راه اندازی سامانه پنجره واحد تجاری کشور از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه ها می باشد.