مدیرکل راه و
شهرسازی گلستان گفت: دریافت سند مالکیت در سکونتگاه های غیررسمی گلستان
توسط متقاضیان تنها تا پایان سال 1402 ممکن است.
به
گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی
ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: آئین نامه اجرایی بند «م»
تبصره ۱۱ قانون بودجه 1402 برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در
سکونتگاههای غیر رسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی می باشد، از
سوی دولت ابلاغ شد.
وی
افزود: بر اساس این آیین نامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که
در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و
شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای
احداثی دارند، میتوانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و
شهرسازی مراجعه کنند.
ملک با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق
افتاده، گفت: از مزایای دریافت سند در سکونت گاه های غیر رسمی می توان به
امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن
اشاره کرد.
مدیرکل
راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام
بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان کار و امکان افزایش سرمایه گذاری
در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونت گاه های غیر رسمی است.
وی افزود: متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه های غیررسمی گلستان تا پایان سال 1402 مهلت دارند.
مدیرکل
راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: گفتنی است ساکنان متصرف زمینهای دولتی
در سکونتگاههای غیر رسمی پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به
آدرس http://facility.udrc.ir باید
با به همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و
حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند.