عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری کشور:

استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود

استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری کشورگفت: استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود و دارای ظرفیت های تاریخی و فرهنگی بسیار است.

 

به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان، محمدعلی فیاضی، مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری و کمیته ملی طبیعت گردی، در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ویژه تابستان در سال جاری، گفت: استان گلستان در حوزه طبیعت گردی یک پایلوت محسوب می شود و دارای ظرفیت های تاریخی و فرهنگی بسیار است.

 

وی با اشاره به ویژگی های موجود در گلستان، افزود: 18 درصد خاک این استان را جنگل پوشانده است و دارای رودها، آبشارها و آب گرم بسیاری است که این ظرفیت باعث شده تا در حوزه طبیعت گردی فعالیت های مشترکی را داشته باشیم.

 

فیاضی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های موجود در گلستان، این استان می تواند به لحاظ اکوتوریسمی در کشور مطرح شود.

 

وی در خصوص ساماندهی طرح جزیره آشوراده، تصریح کرد: سعی است با حفظ هویت و توسعه پایدار گردشگری را در جزیره آشوراده داشته باشیم.

 

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاریهای گردشگری با اشاره به ابلاغ یکی از دستورالعمل ها، یادآورشد: با توجه به اینکه 30 اقامتگاه بومی گردی در کشور وجود دارد نیز گلستان مستعد است تا در بخش های جنگل و سواحل این کلبه ها را داشته باشد.

 

وی با اشاره به مجموعه آبشارهای استان همچون شیرآباد، گفت: استان گلستان در این زمینه یک ویترین از اکوتوریسم است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

 

فیاضی خاطرنشان کرد: کمیته های فعالی در استان وجود دارد که می توان با شناسایی نقاط ضعف و قوت از راهکارهای خوب استفاده کرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری ها نقش بی بدیلی در مبلمان شهری دارند باید در زمینه بسته های اطلاع رسانی از آنان کمک گرفته شود.

 

مدیرکل کمیته ملی توافقات و همکاری های گردشگری با بیان اینکه در بخش روستایی دهیاری ها نقش بسیار خوبی دارند، گفت: کشاورزی و دامداری یکی از فعالیت های اصلی در روستاها است که سعی است بتوانیم گردشگری را مکمل فعالیت آن ها کرد.

 

مرتضی دهقان، مدیرکل نظارت بر فرودگاه، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور نیز در ادامه گفت: فصل تابستان و سفرهای آن در حال پایان یافتن است که در این زمینه خدمات خوبی صورت گرفته وجای بسی تقدیر وتشکر از فعالیتهای ستاد اجرایی خدمات سفر دراستان گلستان دارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه استان گلستان محل گردشگری عبوری است اما امکانات خوبی در آن وجود دارد.

 

دهقان اظهارداشت: در پایان سفرهای تابستانی سفرهای حج شروع خواهد شد که موجب ترافیک منطقه می شود و در حمل و نقل سعی شده با دغدغه به مسائل نگاه کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 1116
  • کد خبر : 2027