عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاري ۶۰ جشنواره فرهنگ روستا در تعطيلات نوروز


برگزاري ۶۰ جشنواره فرهنگ روستا در تعطيلات نوروز

علی نصیبی گفت: طبق برنامه ‏ریزی به عمل آمده توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداردگلستان ۶۰ جشنواره فرهنگ روستا در تعطیلات نوروز برگزار شد.

علی نصیبی اهداف برگزاری این جشنواره‏ها را معرفی فرهنگ و شیوه زندگی سنتی روستایی، احیای این فرهنگ‏ها، معرفی جاذبه‏های گردشگری و ایجاد پیوند بین شهرنشینان و روستاها عنوان كرد.

مسئول واحد فرهنگی، گردشگری و تعاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان كرد: این جشنواره‏ها فرهنگ و زندگی سنتی روستاهای استان راكه در حال فراموشی هستند را به نمایش گذاشتند تا از این طریق نسبت به احیای آنها اقدام شود.

نصیبی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ روستای داركلاته بخش فندرسك شهرستان رامیان، گفت: با وجود شرایط نامناسب جوی و بارندگی، خوشبختانه جمع زیادی از اهالی روستا و مسافران نوروزی در این جشنواره حضور یافتند.

به گفته وی، حضور پرشور اهالی روستاها و مسافران نوروزی در جشنواره‏های فرهنگ روستا گویای استقبال آنها از این جشنواره‏هاست به گونه‏ای كه در هر جشنواره بین ۲ تا ۴ هزار نفر شركت می‏كردند.

دبیر كمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان از استاندار گلستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فرمانداران و بخشداران به دلیل حمایت در برگزاری جشنواره‏های فرهنگ روستا و از شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران به دلیل تلاش برای برگزاری باشكوه این جشنواره‏ها تقدیر كرد.

نصیبی خاطرنشان كرد: علاوه بر جشنواره‏های روستایی، ۲۴ كمپ گردشگری روستایی نیز در مبادی ورودی، گردشگاه‏ها و مناطق گردشگری استان گلستان راه‏اندازی شدند كه وظیفه ارائه خدمات به مسافران نوروزی و معرفی جاذبه‏های گردشگری را برعهده داشتند.

به گفته وی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نوروز امسال دومین تجربه خود را در برگزاری جشنواره‏های روستایی و راه‏اندازی كمپ‏های گردشگری نوروزی تجربه كرد كه با توجه به تجربه موفق نوروز ۱۳۹۲، برنامه‏های امسال بهتر از سال گذشته اجرا شدند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1535
  • کد خبر : 112