عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز قدس/ ایجاد درآمد پایدار ، اولویت مدیریت شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :

حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز قدس/ ایجاد درآمد پایدار ، اولویت مدیریت شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در یکصد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان ضمن قدردانی از تلاش های شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در آماده سازی زمینه های راهپیمایی روز قدس گرگان اظهار کرد : حضور پررنگ مردم در این راهپیمایی روز قدس ضمن خلق صحنه‎های زیبا ، نشان انزجار عمومی مردم از رژیم اشغالگر قدس است.

رضا مروتی با تاکید بر اینکه زمين فروشي و شهر فروشي و استفاده از كميسيون ماده 100ديگر برازنده شهرداري ها نيست، گفت: با ادامه اين روند در آينده نمي توانيم جوابگو باشيم چراكه اين روش تا يك مقطع زماني به نتيجه مي رسد و لذا شهرداری و شورا باید به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار برای توسعه شهر گرگان باشند.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم شهرداری را یک نهاد خدمات رسان تک بعدی می شناختند ، تاکید کرد : شهرداری یک نهاد چند بعدی است و هر فعالیتی که در عرصه‎های مختلف شهری انجام می شود حاصل فعالیت مشترک دو بازوی شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار افزود: تصويب بودجه 200 ميليارد توماني براي شهرداري گرگان تفكري شجاعانه است و لذا نياز به هدايت وشكل گيري مناسبي دارد كه توسط مديريت شهري هم اكنون در حال اجرا است.

مروتي همچنین اظهار كرد: زمينه سازي رشد بودجه خودش فرايند هايي را مي خواهد كه شهرداري گرگان با مديريت خوب مالي و توانسته به اين مهم دست پيدا كند.

وی با بیان اینکه بودجه عمراني پروژه هاي استان 134 ميليارد تومان است گفت : بودجه عمراني براي پروژه هاي شهرگرگان 140 ميلياردتومان پيش بيني شده است كه اين مورد هم نويد خوبي از نوع مديريت شهري مي دهد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گفت : الزامات و كاهش هاي گذشته شهر گرگان ناشي از فقر بودجه و اتكاي كامل به بودجه ملي و استاني بوده است كه باعث شده از مشكلات واقعي شهر غافل شويم.

مروتي با اعلام اين نكته كه امروزه شهرداري ديگر ارگان تك بعدي نيست، افزود: در جوامع امروز فعاليت شهرداري و شوراها در عرصه هاي مختلف هنري، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي گسترش يافته است از اين رو نياز است در تمامي بخش ها اين دستگاه ورود پيدا كند.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیریت شهری با اقتصاد ، فرهنگ و امنیت شهروندان گره خورده است ، خاطرنشان کرد : دوره چهارم شورای شهر گرگان توانسته به کمک همصدایی تغییرات مناسبی را در شهر ایجاد نماید البته این تغییرات تا برآورده کردن خواسته های مردم فاصله دارد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1276
  • کد خبر : 1335