عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعايت افق ۱۴۰۴ در اصل و اصول تدوين بودجه از شاخص هاي اساسي است


رعايت افق ۱۴۰۴ در اصل و اصول تدوين بودجه از شاخص هاي اساسي است

رعايت افق ۱۴۰۴ در اصل و اصول تدوين بودجه از شاخص هاي اساسي است

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در آئین ابلاغ بودجه سال ۱۳۹۳ شهرداری گرگان در صحن شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: استان گلستان دارای سند چشم‎انداز افق ۱۴۰۴ است و اگر تمام مردم و مدیران خواهان استان و شهری آباد با زیرساخت كامل باشند موظف هستیم كه بر اساس این افق رو به جلو حركت كنیم.
 مروتی با بیان اینكه یكی از ویژگی‎های بارز بودجه سال ۱۳۹۳شهرداری گرگان موضوع رعایت افق چشم‎انداز ۱۴۰۴ است تصریح كرد: رعایت افق ۱۴۰۴ در اصل و اصول تدوین بودجه از شاخص های اساسی است و اخلاق محوری، عدالت محوری، توجه به هویت تازه شهر جزو اصولی است كه در سند چشم انداز به آن توجه شده است و این اصل راهبردی است كه می تواند استان و نیز شهر گرگان را به جایگاه واقعی خودش برساند.
معاون عمرانی استاندار افزود: در اجرای اقتصاد مقاومتی با توجه به این كه بودجه با این شرایط اقتصاد مقاومتی نوشته شده است نیاز به مشاركت مردمی دارد و در اجرا نیز بودجه بایستی بر اساس این اصول ۲۴ گانه به عنوان نقشه اجرایی اجرا شود تا شهری آباد در پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه و افق ۱۴۰۴ داشته باشیم.
وی تاكید كرد: اصل صداقت و اجرای عادلانه پیام های بودجه ای از جمله شاخص هایی است كه می تواند ما را به اهداف بودجه ای ۹۳ در شهرداری گرگان برساند.
معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح كرد: من معتقدم مهم‎تر از این اصول رعایت اصول و حركت منطقی و اصولی در این معیارها و رسیدن به این اهداف است.
وی افزود: عدد ۲۰۰ میلیاردی بودجه شهرداری گرگان در مقابل بودجه كل استان، رقابت خوب و فرهنگ كاری شهرداری و اعضای شورای شهر را نشان می دهد كه گوی سبقت را از مجموعه دستگاه های دولتی ربوده است و داشتن و وجود مواهب و بسترهای قوی در سطح استان، باعث سنگین تر شدن مسئولیت ها می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین تصریح كرد: ۱۹۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی كل دستگاه های اجرایی استان است و ۱۱۷ میلیارد تومان بودجه فرا استانی بخش عمرانی استان كه باید اعضای شورای شهر و شهرداری در این زمینه درایت خاصی در مدیریت بودجه داشته باشند.
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه كرد: استان گلستان توجه ویژه‎ای به مباحث مجازی دارد و شهرداری هم اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اما اگر می‌خواهیم سفرهای درون‎شهری را كاهش دهیم توجه ویژه به بخش آی.‎تی و فضای مجازی راه‎گشای بسیاری از مشكلات شهری خواهد بود.
مروتی در خاتمه تاكید كرد: اگر صحبتی از كاهش نیروی انسانی هم به میان می‎آید استفاده از آی.‎تی و فرهنگ فضای مجازی به كاهش نیروی انسانی كمك خواهد كرد.


تأیید کننده خبر : احسان قریب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1611
  • کد خبر : 98