عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از مهمترین راه حل ها در کاهش آسیبها آموزش کودکان است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

یکی از مهمترین راه حل ها در کاهش آسیبها آموزش کودکان است

یکی از مهمترین راه حل ها در کاهش آسیبها آموزش کودکان است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان آزادشهر گفت : یکی از مهمترین راه حل ها در کاهش آسیبها آموزش کودکان است.

کلثوم غفاری ضمن تبریک هفته بسیج بر تمامی بسیجیان و گرامیداشت روز جهانی منع کودک آزاری و روز جهانی رفع خشونت علیه زنان با قرائت آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند فرموده اند "یا ایها الذین امنوا قوا انفسکم و اهلیکم ناراً " ((خود و خانواده خودتان را از آتش جهنم در امان نگه دارید ))

وی در ادامه افزود: با تامل در معنی آیه به این نتیجه میرسیم که ضروری است انسان خودسازی کند و خود وخانواده را به اخلاق و ادب آراسته نماید.

غفاری با بیان اینکه وقتی ما آسیب ها را بررسی می کنیم باید حتما دنبال راهکار باشیم گفتند : یکی از بزرگترین و مهمترین راه حل ها در کاهش آسیبها ,آموزش کودکان است زیرا آموزش کودکان سریعتر،کم هزینه تر و پر نتیجه تر خواهد بود

وی خاطر نشان کرد : کودکان بنیان گذاران آینده جامعه ما هستند و آنچه که بر لوح وجود کودک حک میشود براحتی قابل پاک شدن نیست .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استان در قسمتی از سخنانش یاد آورشد:با توجه به اینکه در دین اسلام به رعایت حق الناس تاکید فراوان شده هروظیفه ای که والدین در قبال کودک دارند حقی که کودک برعهده پدر ومادر دارد حق الناس است و خانواده ها باید این نکته را در تربیت فرزندانشان جدی بگیرند

غفاری ادامه داد : باتوجه به عدم توانایی کودکان درمراقبت از خودشان در موقعیتهایی که امکان آسیب و جود دارد محیط هایی چون خانواده ، مدرسه و ... نیازمند حمایت ویژه اند و اگر چه نقش ابتدایی حمایت از کودکان بر عهده والدین آنهاست اما دولتها و جوامع نیز موظف به تحقق حقوق کودک بوده و باید در این امر یاری رسان باشند .

وی با بررسی تاریخچه کنوانسیون حقوق کودک و عضویت ایران در این پیمان نامه به جهات مختلف حقوق کودکان را بررسی و خواستار پیگیری این موضوع در سطح شهرستان از سوی امور بانوان و خانواده شدو گفت : امیدواریم شاهد ارتقای حقوق کودک و خدمات رسانی به کودکان باشیم ودر این زمینه لازم است سازمانهای مردم نهاد در سطح شهرستانها را فعال نمائیم.

شایان ذکر است : کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آزادشهر با حضور مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ,روسای ادارات و جمعی از مشاورین امور بانوان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 3101
  • کد خبر : 14845