عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تاافق بهتری را برای حل مسائل کودکان باز کنیم

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تاافق بهتری را برای حل مسائل کودکان باز کنیم

مدیرکل دفترامور بانوان وخانواده استانداری گلستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کودک در مصاحبه خبری گفت : روزجهانی کودک فرصت مناسبی است تا طبق دستورات عالیه ی اسلام افق بهتری را برای حل مسائل و مشکلات کودکان باز کنیم .

دکتر غفاری افزود: در توصیه‌ها و احکام شریعت، به موضوع خانواده توجه ویژه شده و به منظور استحکام و استمرار این نهاد و نیز رعایت حقوق و مصالح اعضای آن، با ایجاد ساختاری خاص، روابط میان اعضا تعریف و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این دستورات، یکسره جنبه حقوقی ندارند، بلکه به لحاظ ماهیت و ظرافت موضوع، بسیاری از آن‌ها دستورالعمل‌هایی اخلاقی‌اند، مانند: مهربانی کردن، احترام نهادن، نصیحت کردن، چشم‌پوشی کردن از خطاها و لغزش‌ها.

وی افزود: سیره عملی پیامبر اکرم (ص)و پیشوایان دینی در برخورد با فرزندان و‌ به‌طور کلی، کودکان و نیز دیگر اعضای خانواده و بستگان خود، و تأکید فراوان آن‌ها بر خوش‌خلقی و برحذر داشتن از بد اخلاقی، به خوبی نشان‌دهنده این جهت‌گیری است.

غفاری در بخش دیگری از سخنانش گفت : برجسته بودن جایگاه خانواده و اهمیت حفظ هویت آن، سبب شده که حمایت از حقوق کودکان، بیشتر در چهارچوب خانواده، مطرح شود و در نتیجه، مجموعه حقوق کودکان با حقوق فرزندان دارای اشتراکات فراوان و گاه در هم تنیده باشد.

وی یاد آور شد : شانزدهم مهر برابر با یازدهم اکتبر هر سال،روزجهانی کودک نام گذاری شده است؛ روزی که باید دیده ها را خوب گشود و این انسان های کوچک را با دقت بیشتری نگریست.

غفاری تاکید کرد : فرصت مناسب است تا طبق دستورات عالیه ی اسلام افق بهتری را برای حل مسائل و مشکلات کودکان باز کنیم و با تحقیق دروظایف، حقوق و عوامل رشد و تعالی کودکان، آینده ای روشن برایشان رقم بزنیم.

وی اضافه کرد : کودکان ایران اسلامی، آینده سازان این مملکت و امیدهای روشن فردای این آب و خاک هستند؛ کودکانی که در پرتو تعالیم روشنی بخش اسلام، رشد می یابند و سکّان کشتی فردای این مرز و بوم را به دست می گیرند

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 884
  • کد خبر : 13449