عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ریشه کن شدن بی سوادی نیازمند عزم ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

ریشه کن شدن بی سوادی نیازمند عزم ملی است

ریشه کن شدن بی سوادی نیازمند عزم ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تا زمانیکه یک عزم ملی وجود نداشته باشد ، بی سوادی در کشور ما ریشه کن نخواهد شد.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی استان اظهار داشت: بیش از 30 سال از عمر نهضت سوادآموزی در کشور می گذرد اما متأسفانه طبق سرشماری سال نود بیش از 9 میلیون نفر از جمعیت ایران بیسواد و کم سواد هستند که این رقم 8 درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود.

وی تصریح کرد: قطعاً بدون مشارکت مردم ، همکاری دستگاههای دولتی و سازمانهای مردم نهاد، اجرای دقیق برنامه سند انسداد بیسوادی و ریشه کنی آن در کشور مقدور نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: طبق آمارهای اداره کل آموزش و پرورش استان متأسفانه امسال 2 هزار و 330 نفر در پایه اول و 4 هزار و 235 نفر در سایر پایه های مقطع ابتدایی در استان گلستان ثبت نام نکرده اند که امیدواریم این رقم قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کاهش پیدا کرده و همه زیر چتر نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند. 

وی با تأکید بر ایجاد حساسیت برای مسئولین در امر سوادآموزی گفت: باید از ظرفیت ثبت احوال شهرستانها، خانه های بهداشت ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر دستگاههای دولتی برای ارائه آمار دقیق بی سوادی به آموزش و پرورش استفاده شود.

طهماسبی بیان کرد: همه به اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام آگاه هستیم از اینرو باید با یک عزم جدی وارد عمل شویم تا ریشه بیسوادی را در استان گلستان از بین ببریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فصل مشترک بین دولت و ملت است، گفت: تقویت آموزش و پرورش و کمک به آن باعث پیشرفت همه جانبه کشور خواهد شد زیرا منابع انسانی که با ارزشترین سرمایه جامعه محسوب می شوند در همین نظام اموزش و پرورش رشد و تعالی می یابند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در بحث تعلیم و تربیت هر چه قدر که هزینه کنیم کم است و این یک واقعیت است که بودجه های دولتی به تنهایی پاسخگوی همه احتیاجات این وزارتخانه نیست بنابراین باید از ظرفیت خیرین هم در این حوزه استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از تمام رسانه ها بویژه صدا و سیما انتظار داریم با حساسیت بالایی به مسأله سواد آموزی بپردازند تا به امید خداوند در پایان برنامه پنجم توسعه شاهد ریشه کنی کامل بی سوادی در کشور باشیم.

طهماسبی در پایان بر ضرورت ایجاد سامانه آماری به منظور شناسایی کودکان لازم التعلیم ، ایجاد راهکارهای تشویقی و تنبیهی جهت افزایش حساسیت جامعه محلی، همکاری مسئولین شهرها در برخورد با والدینی که از فرستادن فرزاندانشان به مدارس امتناع می کنند و ایجاد هماهنگی و توافق گروهی در بین ادارات کل استان جهت رفع موانع حضور کودکان لازم التعلیم در مدارس، تأکید کرد.

ریشه کن شدن بی سوادی نیازمند عزم ملی است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .