عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان با استاندار گلستان

به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی انجام شد؛

دیدار کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان با استاندار گلستان

دیدار کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان با استاندار گلستان

به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی،  کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش استان با استاندار گلستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در این دیدار ، حسن صادقلو ضمن تبریک این ایام، سوادآموزی را تکلیفی شرعی خواند و افزود: باسواد کردن یک نفر برابر با سواددارکردن یک امت است.

وی در ادامه افزود: فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس نهضت سوادآموزی در قاعده یک تشریفات حکومتی نبود بلکه شأن صدور این فرمان و بنیان این نهضت در قاعده یک تکلیف اسلامی و انقلابی است.

صادقلو در ادامه به تغییر شرایط اشاره نمود و افزود: امروز باید ازشیوه های جدید استفاده کنیم و در این راه لازم است مشارکت مردم را جلب کرده و سوادآموزی را به یک باور و اعتقاد تبدیل نماییم.

محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز با اشاره به برنامه های سوادآموزی در استان از رشد شاخص های سوادآموزی در استان خبرداد.

وطنی گفت: در حال حاضر 9درصد از جامعه هدف سواد آموزی در استان یعنی افراد 10 تا 49 سال از نعمت سواد محروم هستند و در تلاشیم با اجرای دو برنامه این تعداد را به صفر برسانیم.

وطنی در ادامه اظهارداشت: طرح اول که اکنون با همت دو معاونت سوادآموزی و آموزش ابتدایی درحال اجراست، انسداد بی سوادی است و در تلاشیم ضمن مانع شدن از ترک تحصیل دانش آموزان ، کودکان ترک تحصیل کرده را به مدارس بازگردانیم.

وی در ادامه به اهمیت مشارکت شوراهای شهر و روستا در شناسایی و جذب اولیای بیسواد دانش آموزان اشاره کرد وافزود: آموزش خانواده های بیسواد توسط مدیران و معلمان از اولویت های دیگر ما در امر ریشه کنی بیسوادی است و تمام امکانات خود را در شناسایی و جذب آن ها بکار بسته ایم.  

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .