عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت های پنهان گردشگری گلستان مورد توجه قرار گیرد

مشاور جوان استاندار:

ظرفیت های پنهان گردشگری گلستان مورد توجه قرار گیرد

ظرفیت های پنهان گردشگری گلستان مورد توجه قرار گیرد

 مشاور جوان استاندار بر ضرورت توجه بیش از پیش به ظرفیت های پنهان گردشگری گلستان تاکید کرد.

علی نصیبی که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت افزود: گردشگری از محورهای اصلی توسعه استان بوده لذا لحاظ همه ظرفیت های استان در سند جامع گردشگری استان ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان به لحاظ قرار گرفتن در کریدور شمال به خراسان، همه ساله گردشگران بسیاری را در خود می بیند اما نکته اصلی اینجاست که ما تا چه حد در زمینه اقتصاد گردشگری که همانا کسب درآمد از مسافران است موفق بوده ایم.

مشاور استاندار گلستان گفت: باید از خود بپرسیم حضور این گردشگران چه تاثیری بر معیشت مردم ما داشته و در راستای بهره وری اقتصادی از مسافران با لحاظ قوانین و ...، چه هنری داشته ایم.

علی نصیبی اظهار داشت: در سند جامع گردشگری استان، به گردشگری هیجان که امروز علاقه مندان بیشماری دارد باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته در طی حضور در جشنواره پاراگلایدر مینودشت، دریافتم برگزاری این برنامه با پیگیری بخش خصوصی سبب اقامت دهها خانواده در شهرستان مذکور و روستای ترسه محل برگزاری برنامه شده است.

مشاور جوان استاندار اظهار داشت: در استان می بایست با توجه به ظرفیت های موجود به بحث گردشگری فرهنگی و گردشگری روستایی توجه خاصی داشته باشیم.

علی نصیبی گفت: در نوروز سال جاری با تلاش معاونت عمرانی استانداری و دیگر نهادها، شاهد برگزاری 60 جشنواره فرهنگ روستا در آبادی های استان با تکیه بر آداب و رسوم، سنت ها، بازی های محلی، گویش، صنایع دستی، غذاهای محلی، لباس سنتی و ... بودیم که علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همگرایی در روستاها و نیز احیا بخشی از میراث ماندگار ما، سبب ارائه خدمات مناسب فرهنگی به گردشگران شد.

وی با اظهار اینکه نقد ما نفی کننده زحمات و تلاش های بزرگواران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست افزود: اما در بحث های مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی، هنوز ظرفیت و جای کار بیشتری داریم.

مشاور استاندار گلستان یادآور شد: در بحث صنایع دستی و نمایشگاه های آن، می بایست بیش از همه به هنرمندان و صنعتگران بومی ما توجه کنیم و زمینه ای را فراهم نکنیم تا دیگران نهایت بهره را از بازار ما ببرند.

علی نصیبی گفت: در بحث موزه روستایی نباید پس از این همه مدت در فاز مطالعه متوقف شویم.

وی افزود: ما از بافت تاریخی شهرهایی مانند گرگان و گمیشان باید حداکثر استفاده را بکنیم.

مشاور جوان استاندار گفت: در شهرهایی همچون کاشان و یزد و ...، نهایت بهره از ظرفیت خانه های تاریخی در جهت جذب گردشگر برده می شود.

نصیبی اظهار داشت: سخن از ثبت دیوار تاریخی گرگان است اما باید بدانیم با ساخت و سازهای صورت گرفته برخی طی سال های گذشته در حریم دیوار، اکنون کار سختی برای آزادسازی حریم داریم.

وی گفت: امیدواریم در حوزه گردشگری نگاه سختگیرانه در صدور مجوزها و ... نداشته باشیم.

وی گفت: امید داریم با همت و انگیزه ای که در معاونت عمرانی استانداری به عنوان رئیس کارگروه گردشگری استان وجود دارد از ظرفیت هایی که طی سال ها مسکون مانده نهایت استفاده به عمل آمده و شاهد تحول در حوزه گردشگری استان باشیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1423
  • کد خبر : 2218