عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش ناکافی در بخش گردشگری دلیل اصلی عدم استقبال گردشگران

معاون عمرانی استاندار گلستان عنوان کرد:

آموزش ناکافی در بخش گردشگری دلیل اصلی عدم استقبال گردشگران

آموزش ناکافی در بخش گردشگری دلیل اصلی عدم استقبال گردشگران

رضامروتی گفت: آموزش ناکافی در بخش گردشگری یکی از دلایل اصلی عدم استقبال گردشگر از گلستان است که باید مراکز و موسسات آموزشی دوره های آموزش گردشگری را برگزار کنند.

"رضا مروتی" ، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گلستان، عصر دیروز در جلسه کارگروه گردشگری استان گفت: عوامل عمده توسعه نیافتگی استان ضعف در بخش مدیریتی و تصمیم گیری امکانات زیربنایی، خدمات، آموزش و فرهنگ، بازاریابی و تبلیغات است.

وی خطاب به دستگاه های مرتبط، افزود: باید تمامی دستگاه این موارد ذکر شده را مورد واکاوی قرار دهند تا در راستای رفع موانع موجود برنامه های مدونی را در سند چشم انداز تدوین کنند.

مروتی با بیان اینکه نقاط قوتی بسیاری را در دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی وجود داشت، اظهارداشت: نقاط ضعف بسیاری در طول ایام نوروز شاهد بودیم که باید به آنها توجه ویژه شود.

 وی با اشاره به اینکه گلستان جزو استان های مسیر عبور مسافران در تمامی فصول سال است، تصریح کرد: باید برای رفع عوامل توسعه نیافتگی استان کار بسیاری انجام شود تا شاهد استان متحول در بخش اقتصاد باشیم.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گلستان ارتباط یکطرفه گردشگران با دفاتر خدمات مسافرتی را یکی از نقاط ضعف در بحث کشوری و استانی دانست و یادآورشد: اغلب گردشگر از کشور خارج می شود و به ندرت شاهد ورود گردشگر هستیم و از طرفی بیشتر اوقات مسافر از استان برای تفریح خارج می شود اما حضور دیگر مسافران برای اقامت چند روزه را در استان را به ندرت می توان دید.

وی گفت: آموزش ناکافی در بخش گردشگری یکی از دلایل اصلی عدم استقبال گردشگر از گلستان است که باید مراکز و موسسات آموزشی دوره های آموزش گردشگری را در استان برگزار کنند.

مروتی افزود: باتوجه به ظرفیت هایی که در گلستان وجود دارد مسئولان مربوطه باید توجه بیشتری به توسعه گردشگری در استان داشته باشند.

وی اظهارداشت: تلاش دستگاه های اجرایی عضو ستاد در سال جاری باعث شد تا اقامت مسافران در استان از یک و نیم شب به دو و نیم شب افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به اهمیت گردشگری که حتی در دین مبین اسلام وارد شده است، تصریح کرد: دین اسلام به عنوان کاملترین ادیان الهی بیشترین توجه را به گردشگری داشته از این رو نیاز است در این بخش به صورت جدی تری نگاه شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگ روستا یکی از ابتکارات دفتر روستایی امور روستایی استانداری بود که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شد.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1550
  • کد خبر : 578