عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درعصر حاضرمواد مخدر خطرناک تر از بمب اتم برای جوامع بشری است


درعصر حاضرمواد مخدر خطرناک تر از بمب اتم برای جوامع بشری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،طهماسبی معاون استاندار نیز درهمایش خورشید تابانآماری از وضعیت زندانیان استان ارائه نمودندوگفت:متاسفانه 70 درصد زندانیان و مجرمین به گونه ای مرتبط با مواد مخدرمی باشند که یا به طور مستقیم به جهت مصرف یا قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند ویاطلاقهایی که به این جهت صورت گرفته و محکومین پرداخت مهریه درزندان به سرمی برند.

وی افزود:درعصر حاضرمواد مخدر خطرناک تر از بمب اتم برای جوامع بشری است.

معاون استانداردر ادامه به هزینه هنگفتی که مبارزه با مواد مخدر به کشور تحمیل میکند اشاره نمودند که اگر این هزینه ها در بخشهای دیگر اقتصادی یا فرهنگی هزینه گردد چقدر میتواند در توسعه کشور مفید واقع گردد.

علی‌اصغر طهماسبی، ظهر امروز در همایش اجتماعی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ام‌القرای جهان اسلام است و دشمن برای نابودی ما از هیچ کوششی دست برنمی‌دارد که مواد مخدر هم یکی از آن‌هاست.

طهماسبی گفت: خیرین، تشکل‌های مردم‌نهاد و والدین باید در این امر ما را یاری کنند تا بتوانیم پیروز شویم، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از مواد مخدر سرچشمه می‌گیرد، بیش از 70 درصد طلاق‌ها، تکدی گری و کارتن‌خوابی و 70 درصد زندانیان در اثر مواد مخدر هستند.

وی اضافه کرد: مواد مخدر یکی از پدیده‎ های ناامنی است، اما هر جا که مردم در صحنه ورود کردند، نظام موفق بوده است و از سوی دیگر با دولتی کردن برنامه‎ ها پسرفت داشتیم.

معاون استاندار گلستان همچنین با بیان این که 156 مناسبت دینی، ملی و مذهبی در طول سال وجود دارد که آیین های آن با حضور مردم برگزار می شود، تاکید کرد: بنابراین اگر در مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت مردمی استفاده شود خروجی مثبتی در پی خواهد داشت.

طهماسبی درادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر هر تهدید و برنامه دشمنان، جمهوری اسلامی موفق بوده است و امروز توطئه دشمنان علیه کشور ما گسترش مواد مخدر است.

وی با یادآوری این که تولید 450 تن تریاک در افغانستان امروز با حضور آمریکا در این کشور به 6 هزار تن رسیده است، تصریح کرد: اما کشور ما در امر مبارزه با این پدیده شوم هر روز استوارتر است.

وی در ادامه وحدت بین اقوام و مذاهب را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: وحدت قدرت نظام اسلامی است و وحدت همراه با تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث شده است که همواره توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .