عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهم ترین دلیل واقعه عاشورا کوتاه نیامدن در مقابل ظلم بود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ؛

مهم ترین دلیل واقعه عاشورا کوتاه نیامدن در مقابل ظلم بود

مهم ترین دلیل واقعه عاشورا کوتاه نیامدن در مقابل ظلم بود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: تبیین واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) دلیل جاودانه ماندن قیام عاشورا بوده است و امروز زنان ما نیز باید این رسالت را در جامعه بر عهده گیرند و در فضای جامعه و در بین جوانان ما تبلیغ نمایند که شهدا با چه هدفی و چگونه به شهادت رسیدند.

دکترکلثوم غفاری توران در همایش بزرگ رهروان زینبی در امامزاده عبدالله(ع) گرگان، اظهار کرد : دلیل رشد و بالندگی حضرت زینب(س) تربیت در یک خانواده کامل و پرورش در کنار ائمه معصومین باعث تربیت یک چنین زنی می شود .

غفاری کوتاه نیامدن در مقابل ظالم و مبارزه با ظلم را از دلایل مهم قیام واقعه کربلا خواند و اظهار کرد: زینب کبری(س) در این راه جان فشانی های زیادی انجام داده است و این همه را دلیل بر اطاعت پذیری و رهروی ولی بودن وی دانست.

مدیر کل امور بانوان در استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش حضرت زینب(س) پرداخت و افزود: روشنگری اولین نقش ایشان در قیام عاشورا بوده است.

وی خاطر نشان کرد : تبیین قیام عاشورا توسط حضرت زینب(س) دلیل جاودانه ماندن قیام عاشورا بوده است و امروز زنان ما نیز باید،این رسالت را در جامعه بر عهده گیرند و در فضای جامعه و در بین جوانان ما تبلیغ نمایند که شهدا با چه هدفی و چگونه به شهادت رسیدند. چطور شهدا برای دفاع از اسلام و وطن ایثار نموده اند.

غفاری دومین نقش حضرت زینب را اسارت ایشان دانست و گفت: یزید اگر می توانست روی شهادت امام حسین (ع) پرده بگذارد و آن را توجیح کند روی اسارت زن و فرزندان وی نمی توانست . واسارت آل پیامبر (ص) خشم و نفرت مردم را نسبت به بنی امیه برانگیخت .

وی با اشاره به اینکه مقاومت حضرت زینب(س) در اسارت برای همه درس های زیادی داردگفت : حفظ عفاف وحجاب از مهمترین دغدغه زنان اهل بیت (ع) در آن زمان سخت بوده است.

وی مدیریت بحران زینب (س) را از شاخصه های دیگر شخصیتی حضرت معرفی کرد وگفت: مدیریت اسرای کربلا در زمان سختی بزرگترین درسی بود،که حضرت به تمام زنان و مردان داده است و الگوی کامل زنان در مدیریت خصوصا بحران ها بوده است که نشان از توانمندی زنان جامعه دارد.

مهم ترین دلیل واقعه عاشورا کوتاه نیامدن در مقابل ظلم بود

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 868
  • کد خبر : 26422