عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان دارای ۹۱درصد واحدهای تولیدی کوچک و خرد می باشد

معاون استاندار گلستان:

گلستان دارای ۹۱درصد واحدهای تولیدی کوچک و خرد می باشد

گلستان دارای ۹۱درصد واحدهای تولیدی کوچک و خرد می باشد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اظهار کرد: گلستان دارای ۹۱درصد واحدهای تولیدی کوچک و خرد می باشد.

محمود ربیعی در پنجمین کارگروه اشتغال استان گلستان افزود: گلستان دارای یک هزار و ۲۰۰ بنگاه تولیدی و اقتصادی است که ۹۱ درصد از این بنگاه‌ها، کوچک و خرد بوده و برای کمتر از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: گلستان از پیش از انقلاب دچار گپ تاریخی فقدان صنایع مادر و سنگین بود و محور اقتصادی آن بر مبنای کشاورزی تعریف‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان با این توضیح که منظور از بنگاه بزرگ در گلستان ظرفیت اشتغال دو تا سه‌هزارنفری نیست، تصریح کرد: بالاترین ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی و اقتصادی استان حدود ۱۵۰ نفر است.

 وی ادامه داد: گلستان استانی با زیرساخت‌ها و بنگاه‌های کوچک و خرد است و باید در بحث اشتغال رویکردی را پیش‌بینی و اعمال کنیم که بتوانیم بیشترین بهره و پایداری اشتغال را شاهد باشیم.

 وی با تأکید بر اینکه باید خط‌مشی تولیدی بازار و تجاری‌سازی اقتصاد گلستان مشخص شود، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر تولید و اشتغال موردنیاز استان باید در کارگروه اشتغال مشخص شود.

 ربیعی با یادآوری اینکه مازاد عرضه و تولید منجر به کاهش قیمت محصول می‌شود، متذکر شد: باید در کارگروه ویژه‌ای اعتبارات دستگاه‌ها و ابلاغ‌های سازمانی در خصوص اشتغال جمع‌بندی و سپس سیاست‌گذاری شود تا برای فروش آن در سایر استان‌ها و صادرات برنامه‌ریزی‌شده تا شاهد ایجاد شغل و درآمد پایدار و گردشگر اقتصادی مناسب در استان باشیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 570
  • کد خبر : 28019