عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پدافند غیرعامل موجب بازدارندگی تهاجمات دشمن می‎شود

مدیرکل پدافند غیر عامل استان:

پدافند غیرعامل موجب بازدارندگی تهاجمات دشمن می‎شود

پدافند غیرعامل موجب بازدارندگی تهاجمات دشمن می‎شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: با استفاده از اصول پدافند غیرعامل، دیگر نیازی به جنگ مسلحانه نیست.

"قاسم غریب‎آبادی" در گردهمایی مسئولان پدافند غیرعامل دستگاه‎های اجرایی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل موجب پیشگیری و بازدارندگی تهاجمات دشمن می‎شود.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: باید بیش از پیش نسبت به پدافند غیرعامل توجه شود زیرا پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن انسان است، لذا باید خودمان را از درون مصون کنیم که در اینصورت حتی اگر دشمن بخواهد تحرکی انجام دهد، به نتیجه‎ای نخواهد رسید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان افزود: خداوند متعال برای اینکه بدن انسان در برابر عوامل خارجی به راحتی آسیب‎پذیر نباشد سیستم‎های دفاعی متعددی را طراحی کرد، لذا رابطان پدافند غیرعامل استان نیز باید در راستای مصونیت‎سازی، به حفاظت و دفاع غیرعامل بدون سلاح، اهتمام بورزند.

غریب‎آبادی با اشاره به اینکه تاریخ پدافند غیرعامل به بلندای عمر بشر است، بیان کرد: انسان‎های نخستین در عصر حجر سلاح‎های امروزی برای دفاع نداشتند لذا برای زندگی در غارهایی می‎رفتند که از آسیب حیوانات و دشمنان در امان باشند که این نوعی پدافند غیرعامل بوده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ از پدافند غیرعامل به عنوان حربه اساسی برای دفاع استفاده می‌شده است، افزود: در جنگ خندق نیز اقدامی که سلمان فارسی به پیامبر(ص) پیشنهاد کرد، کاملا یک پدافند غیرعامل بود و بدون اینکه کوچکترین جنگی رخ دهد جلوی پیشرفت دشمن گرفته شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان با بیان اینکه پدافند غیرعامل در دنیا به یک علم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اختفا، استتار، پوشش، جانمایی، اطلاع‎رسانی و خبر جزء اصول اساسی پدافند غیرعامل بود اما امروز جنگ سخت کشورها را تهدید نمی‎کند بلکه جنگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی که دشمن از طریق ماهواره و شبکه‎های اجتماعی به راه انداخته بسیار آسیب‎زاست.

غریب‌آبادی با تاکید بر اینکه رابطان پدافند غیرعامل رسالت سنگینی بر عهده دارند، یادآور شد: باید ابتدا از خانواده‎ها و محل کار خودمان این اقدام را آغاز کنیم و اگر در این راستا کوتاهی صورت بگیرد در قبال آن مسئول هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان نقش رسانه‎ها را در فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی پدافند غیرعامل مهم خواند و افزود: ادارات و نهادها نیز باید آموزش را در قالب کارگاه‎های آموزشی سرلوحه کار قرار دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با تاکید بر اینکه دستگاه‎ها باید برنامه‎های پدافند غیرعامل را عملیاتی کنند، گفت: بعد از فرهنگسازی باید نسبت به عملیاتی شدن برنامه‎ها اهتمام شود که در این راستا برخی دستگاه‎ها فعالیت‌های خوبی داشتند که شایسته تقدیر است، اما برخی نیز کم‎کاری کردند که باید بیش از گذشته نسبت به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان از نیروی انتظامی استان نیز به دلیل اجرای ویژه‎برنامه‎های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .