عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند جامع گردشگری با دقت بیشتری تهیه شود

معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه گردشگری استان:

سند جامع گردشگری با دقت بیشتری تهیه شود

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در جلسه کارگروه گردشگری استان که عصر شنبه به منظور بررسی سند جامع گردشگری گلستان در محل ساختمان سازمان همیاری شهرداری های استانداری برگزارشد گفت: سند چشم انداز گردشگری گرگان تکمیل نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 رضا مروتی درمورد سند جامع گردشگری گفت: دو ماه تاریخ جلسه بررسی سند جامع گردشگری را به تعویق انداختیم زیرا سندی که تهیه شده علی رغم تلاش ها و همکاری های مسؤلین دارای نقایصی است که باید برطرف شود.

 وی افزود: من تقاضا دارم که این سند چندین بار ویرایش شود چرا که این سند یکی از مهم ترین سندهای استان است و نیاز است که بیشتر بررسی شود.

 مروتی خواستار آسیب شناسی در حوزه گردشگری استان شد و افزود: آب منطقه ای استان یکی از شاخصه هایی است که باید در سند جامع گردشگری استان دیده شود.

 وی همچنین افزود: نقش شهرداری ها و سیمای شهر هم در این سند جامع و کامل دیده شود، زیرا بخش گردشگری به مراتب مهم تر از سایر بخش های دیگر است.

 وی تصریح کرد: استان گلستان مسیر گردشگری به استان خراسان رضوی است و ما می توانیم از این طریق گردشگران زیادی را به سمت استان خود جذب کنیم.

 معاون عمرانی استانداری گلستان اظهار کرد: در تنظیم سند باید ظرفیت های کشورهای همسایه ما مثل ترکمنستان، قزاقستان و ارمنستان و استان های همجوار مانند مازندارن هم بررسی شود.

 وی اظهار کرد: با توجه به آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی که در کشور از جمله در استان گلستان وجود دارد باید از ظرفیت گردشگری استان های همسایه نیز استفاده کرد.

 وی ادامه داد: گرگان جز ناهارخوران مکان های گردشگری زیادی دارد که متأسفانه دیده نشده است و این موضوعات نیاز به بررسی بیشتری دارد.

 مروتی همچنین در بحث آموزش و مشارکت های اجتماعی گفت: تقریبا همه دستگاه ها متکی به منابع مالی هستند که متأسفانه امروزه منابع مالی دیگر جوابگوی نیازها نیست؛ در بحث گردشگری باید نقش مشارکت های مردمی بیشتر دیده شود و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر بخش ها حضور ونقشی پررنگ داشته باشد.

 وی اظهار کرد: استان گلستان یکی از موفق ترین تجربیات را در بحث مشارکت های مردمی و اجتماعی دارد و این فضا باید عمومی شود.

 وی افزود: تمام طرح هایی که در شهرداری وجود داشت محرمانه بود ولی با تشکیل سند جامع شهرداری این موضوع عمومی شد، به نظر من این طرح ها باید بازشود و گام به گام با مردم درمیان گذاشته شود تا مردم هم نظر بدهند.

 مروتی خاطرنشان کرد: در بخش استفاده از ظرفیت های علمی و گردشگری حوزه ها محدودند و متأسفانه ما در بخش گردشگری و میراث فرهنگی درکشور بسیار ضعیف هستیم، اما دربخش عمرانی و ساخت و ساز بهترین مشاوره ها راداریم و باید بگویم که ما همه جوره در حال سرمایه گذاری هستیم.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 840
  • کد خبر : 3276