عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

 جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

 اولین جلسه کارگروه گردشگری استان گلستان امروز 7 اردیبهشت 96 به ریاست مهندس مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رییس کارگروه گردشگری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اولین جلسه کارگروه گردشگری به ریاست مهندس مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رییس کارگروه گردشگری استان و با حضور مهندس پیش قدم رییس سازمان برنامه بودجه استان،مهندس کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداران شهرستانهای استان و جمعی دیگر از مدیران کل و کارشناسان مرتبط  در محل سالن اجتماعات سازمان همیاری شهرداریهای استان برگزار شد.

مهندس ابراهیم کریمی در ابتدا به دستور کار جلسه  و پروژه های گردشگری اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت حریم راهداری و حل مشکل پروژه های واقع در محورهای گردشگری استان گلستان شامل پروژه های بوم گردی حمید غلامی در افراتخته علی آباد کتول و محسن خسروی در روستای ماهیان، بررسی وضعیت پروژه اقامتگاه بوم گردی ابوالقاسم دوستی دیلمی در روستای ریگ چشمه و حسینعلی صفر پور در محور توسکستان در خصوص پرداخت عوارض امور اراضی(معافیت پروژه های گردشگری از پرداخت هرگونه عوارض)، بررسی وضعیت پروژه گردشگری فانوس جنگل گلستان متعلق به سلیمه محمود نیا واقع در منطقه نمونه گردشگری توسکستان گرگان، بررسی وضعیت پروژه بوم گردی کامبیز رایج در حریم روستای کفشگیری، بررسی روند صدور پروانه ساختمانی توسط بخشداری ها در خارج از حریم شهرها و طرح هادی روستاها، بررسی وضعیت پروژه کیانوش رحمتی در کارگروه گردشگری و بررسی وضعیت گازرسانی رستوران صوفی واقع در بلوار ناهارخوران از موارد دستور کار جلسه کارگروه گردشگری بود.

مهندس مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و رییس کارگروه گردشگری استان گلستان در این جلسه با اشاره به اهمیت بوم گردی در روستاها و در آمد حاصل از آن برای روستاییان گفت : بوم گردی باید با بافت روستاها سازگار باشد و درآمد حاصل از محل جذب توریسم و گردشگری آن در جهت ایجاد شغل و درامد پایدار در روستاها هزینه گردد.

او در ادامه تاکید کرد: برای ایجاد بوم گردی در مناطق استان باید از روستاهایی استفاده شود که ظرفیت ها و جاذبه های شاخصی در زمینه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را دارا باشند.

مروتی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بعنوان دستگاه متولی صنعت گردشگری باید طرح جامع امکان سنجی و ایجاد بوم کلبه های گردشگری را در سطح استان گلستان تدوین و جهت تصویب به کارگروه گردشگری استان گلستان ارایه نماید.

او یادآور شد: هر طرح گردشگری که توسط کارگروه گردشگری استان و شورای برنامه ریزی استان مورد تایید و تصویب قرار بگیرد معاف از پرداخت عوارض امور اراضی استان قرار می گیرد.

مهندس پیش قدم رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در ادامه این جلسه افزود: توسعه صنعت گردشگری استان گلستان نیاز به همدلی و هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی استان را دارد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تنهایی نمیتواند تحول ایجاد نماید.

او گفت: توجه به صنعت گردشگری استان می تواند نقش خوبی در اقتصاد و ایجاد شغل پایدار ایفا نماید.

پیش قدم همچنین یادآورشد: استان گلستان با داشتن  غنای فرهنگی و تاریخی،  جاذبه های بی بدیل و اقلیم های مختلف و ... می تواند قطب گردشگری ایران شود و باید از این همه ظرفت های منحصر به فرد و با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی  چرخ صنعت گردشگری استان را به راه انداخت.

مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان یادآور شد:در این جلسه 7 پروژه مورد بررسی قرار گرفت که فقط 3  مورد تصویب اعضای کارگروه گردشگری استان قرار گرفت.

1- پروژه اقامتگاه بوم گردی ابوالقاسم دوستی دیلمی در روستای ریگ چشمه 2- اقامتگاه حمید غلامی در افراتخته علی آباد 3- بوم گردی کامبیز رایج واقع در حریم روستای کفشگیری که  به تایید و تصویب اعضای کارگروه گردشگری استان گلستان رسید.

 

 جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

 

 جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

 

 جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

 

 جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شد

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .