عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه گروه کاری اشتغال بانوان شهرستان آق قلا تشکیل شد

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان؛

جلسه گروه کاری اشتغال بانوان شهرستان آق قلا تشکیل شد

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان جلسه گروه کاری اشتغال بانوان با هدف بررسی اجرای طرح توسعه کسب و کار و گسترش کارگاههای تولیدی بانوان و راهکار های حمایتی در جهت ترویج مشاغل خانگی توسط دو شرکت تعاونی نگین ترکمن گلستان و صنایع دستی سحر گل آق قلا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شد .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه گروه کاری اشتغال شهرستان آق قلا گفت : طرح توسعه کسب و کار و گسترش کارگاههای تولیدی بانوان با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت دفتر امور بانوان و خانواده استان در این شهرستان اجرا خواهد شد .

دکتر کلثوم غفاری توران با اشاره به اینکه دربحث توانمند سازی و توان افزایی در جوامع محلی اهدافی را دنبال می کنیم خاطر نشان کرد: به دنبال دو هدف عمده هستیم ،یکی توان افزایی افراد توانمند و دیگر توانمندسازی افراد نیازمند که یک سرمایه هستند ولی در جهت افزایش توان آنها باید تلاش شود .

وی یاد آور شد در بحث توان افزایی منظور ما بانوانی هستند که توانمند هستند و می توان آنها را به عنوان یک سرمایه دید .

غفاری با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امیددر جهت توانمندسازی روستائیان گفت : توان افزایی و توانمند سازی زنان و خانواده در روستاها اهمیت بسیاری دارد چرا که روستا کانون ،کار،تولید و بهره وری و تعاون است .

وی با اشاره به اهمیت تعاونی ها افزود : در تعاونی ها استعداد و پتانسیلی وجوددارد که در کار های فردی نیست درتعاونی ها برخی از افراد می توانند با توان مالی و برخی دیگر با دانش و تجربه ای که دارند با هم به موفقیت برسند.

غفاری بیان داشت : آموزش در طرح های مذکور درراستای تقویت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست اما می شود در کنار این افراد جوانانی که دارای ذوق و استعداد هستند نیز مد نظر قرار گیرند .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطر نشان کرد: در کنار تمام این تلاش ها توجه به حفظ فرهنگ ترکمن بسیار مهم است و همچنین ضروری است که در خصوص زیور آلات ترکمن نیز تحقیقاتی انجام شود .

دکتر غفاری با اشاره به این نکته که هر خانه می تواند یک کارگاه باشد گفت : در روستاهای ترکمن نشین بعلت توانمندیهایی که در صنعت قالی بافی و صنایع دستی و جود دارد دستیابی به این مهم کار دشواری نیست و زنان ترکمن برای پرداختن به مشاغل خانگی نیاز به آموزش ندارند ، فقط کافیست از آنان حمایت کنیم و این ظرفیت را به شکل صحیح هدایت نماییم .

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 781
  • کد خبر : 34791