عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی مسائل حوزه کودک و سلامت بانوان گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان


بررسی مسائل حوزه کودک و سلامت بانوان گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان

بررسی مسائل حوزه کودک و سلامت بانوان گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در سومین کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان با موضوع "بحث و بررسی مصوبات جلسه گذشته"گفت : در کارگروه گذشته ۹مصوبه داشتیم که چهار مصوبه به صورت صددرصدی عملیاتی، چهار مصوبه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد اجرایی و یک مصوبه در دست اقدام است.

 

کلثوم غفاری توران با اشاره به اولویت بندی مسائل حوزه کودک گفت :آمار کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان بسیار چشم گیر است.

وی افزود: علی رغم اینکه NGOهایی در حوزه کودک مشغول به فعالیت هستند اما این حوزه همچنان نیازمند به حمایت است.

غفاری با بیان اینکه علاقمندان فعالیت های مدنی برای ثبت NGOحقوق کودکان اقدام کنند اضافه کرد: اگر سازمان های مردم نهاد به کمک دستگاه های اجرایی بیایند ما شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته اولین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل در استان توسط NGOها راه اندازی شد که امید است این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد تا تاثیرات آن را در جامعه شاهد باشیم.

دکتر غفاری خاطر نشان کرد : به دلیل اهمیت سلامت بانوان بحث غربالگری یکی از موضوعاتی بوده که در دستور کار ما قرار داشته است .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به برخی مشکلات دراجرای طرح غربالگری عامه مردم گفت: ازآنجائیکه امکان برخورداری از بیمه برای همه مردم وجود ندارد فعلا بحث غربالگری بانوان مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) را پیگیری می کنیم اما انتظارفراگیر شدن بحث غربالگری دیگر اقشار مردم را به صورت مرحله به مرحله داریم .

وی در خصوص بحث نوغانداری، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته نماینده معاونت روستایی و عشایری رئیس‌جمهور بازدیدهای میدانی ازمراکزنوغانداری و روستاهای فعال در این حوزه را داشته است که قول هایی مبنی بر اعطای تسهیلات برای ایجاد تلمبار وسرمایه در گردش داده شدکه امید است به زودی محقق شود .

کلثوم غفاری توران با بیان اینکه افراد برای توسعه نوغانداری نیاز به ساختمان ویژه دارند و از طرفی این صنعت برای تمام افراد خانواده ایجاد اشتغال می کند یادآور شد : برای افزایش سطح این کار تقاضای کمک داده ایم که تا یک ماه آینده دستورالعمل مبنی بر اعطای تسهیلات نوغانداری ابلاغ خواهد شد.

وی به سهم 30 درصدی استفاده از زنان در پست های مدیریتی کلیه دستگاههای اجرایی طبق برنامه ششم توسعه و ابلاغ نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت : استاندار گلستان نیز بر عملیاتی نمودن این سیاست تاکید دارند .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در بخش دیگری ازسخنانش روستای فارسیان را مقصد گردشگری استان گلستان عنوان کرد و گفت : این روستا به لحاظ معماری و ساختاری ثبت ملی شده است و نیازمند توجه بیشتر است .

غفاری ادامه داد : برای اینکه مردم روستای فارسیان در جهت جذب گردشگر از آموزش های لازم برخوردار شوند و انتظارات برای رونق گردشگری در این روستا برآورده شود، در همین راستا تفاهم نامه ای با انجمن استادان حق التدریس استان امضا شد و اساتید در این روستا مستقر شدند وکار گاه های آموزشی همچون صنایع دستی، خیاطی، آشپزی و دیگر خدماتی که یک جامعه می تواند به توریست بدهد برگزار شد. امید است با اقدامات انجام شده بتوانیم شاهد رونق گردشگری و بالا رفتن سطح در آمد مردم در این روستا باشیم.

بررسی مسائل حوزه کودک و سلامت بانوان گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان

 

بررسی مسائل حوزه کودک و سلامت بانوان گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان

 


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 663
  • کد خبر : 39838