عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور مجوز پروانه شکار پس از تصویب کارگروه سلامت استان صورت می گیرد


صدور مجوز پروانه شکار پس از تصویب کارگروه سلامت استان صورت می گیرد

صدور مجوز پروانه شکار پس از تصویب کارگروه سلامت استان صورت می گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با توجه به بررسی هایی که در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان صورت می گیرد، صدور مجوز پروانه شکار پس از بررسی و تصویب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، صورت خواهد گرفت.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: استان گلستان با وجود 1200 واحد مرغداری، تولید کننده نزدیک به 10 درصد از طیور کشور است بنابراین اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از ضروریات است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با تأکید به برگزاری دوره های آموزشی برای شکارچیان تصریح کرد: بنا به درخواست کارگروه سلامت، مقرر شد تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان موضوع صدور پروانه شکار در استان گلستان را بررسی و تا دوهفته دیگر با تصویب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته 18 استان کشور درگیر موضوع آنفولانزای حاد پرندگان بودند که همین موضوع حساسیت کار را در این حوزه بالا می برد، خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ای که در استان داشتیم علی رغم وجود آلودگی در استان های همجوار، طی دو سال گذشته هیچ موردی از آنفولانزای مرغی در استان گلستان گزارش نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: ما در استان گلستان پیرامون کنترل بیماریهای واگیردار و همچنین امحاء گندم فاسد موفق عمل کرده ایم ضمن اینکه علی رغم فضا سازی هایی که در فضای مجازی صورت می گیرد در هر دو حوزه سلامت و امنیت غذایی استان به خوبی کار شده، خطاهای پزشکی در همه جای دنیا وجود دارد و مختص استان گلستان نیست.

طهماسبی همچنین در خصوص آمار بالای تلفات جاده ای در گلستان بیان کرد: عمده تصادفات جاده ای ما در بخش شمالی استان که مناطق روستایی، کشاورزی و جاده های کم عرض در آن قرار دارد رخ می دهد، علت آن نیز تردد موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی در حاشیه این جاده هاست، برای کاهش آمار تصادفات معتقدم باید تدبیری در خصوص تعریض این جاده ها صورت بگیرد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در پایان خواستار جانمایی مکانی برای نشستن چرخ بال امداد و نجات در نزدیک ترین مکان ممکن به بیمارستانهای گرگان شد تا بیماران با وضعیت بحرانی از سایر مناطق استان، در اسرع وقت به مراکز درمانی گرگان منتقل شوند.

 

صدور مجوز پروانه شکار پس از تصویب کارگروه سلامت استان صورت می گیرد

صدور مجوز پروانه شکار پس از تصویب کارگروه سلامت استان صورت می گیرد

صدور مجوز پروانه شکار پس از تصویب کارگروه سلامت استان صورت می گیرد


 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .