عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد


ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

  ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن روز  چهارشنبه 11 بهمن با حضور الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری و سایر مسئولین شهرستان با دستور کار آنفولانزای فوق حاد پرندگان، بسیج سلامت نوروزی ۹۷ و  بررسی وضعیت شناگاه  در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی سرپرست فرمانداری  در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: گزارش اقدامات میدانی انجام شده ارائه شد و تیم های آماده برای پیشگیری مرتبا از مرغداری های سنتی و صنعتی بازرسی می کنند و در این زمینه با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها و بهورزان اطلاع رسانی صورت میگیرد تا این بیماری شیوع پیدا نکند.
وی افزود: تیم آماده باش دامپزشکی نیز در صورت گزارش و شناسایی گونه های مبتلا در راستای امحا و معدوم سازی آن ها آماده  و با هماهنگی مدیران دستگاهها موقعیت  کنترل و تاکنون هیچ موردی در شهرستان گزارش نشده است.
هیوه چی در این خصوص به تهدیدی که در شهرستان ما جدای از شهرستانهای دیگر وجود دارد اشاره و گفت: به دلیل مهاجرت پرندگان امکان ایجاد آلودگی توسط پرندگان بیمار وجود دارد که توسط دامپزشکی و محیط زیست وضعیت در حال رصد می باشد.
سرپرست فرمانداری ترکمن در خصوص بسیج سلامت نوروزی گفت: برنامه هایی توسط مرکز بهداشت و درمان شهرستان پیش بینی شده و تیم هایی برای اجرای برنامه ها مستقر می باشند تا گردشگران و مسافرانی که وارد شهرستان می شوند از امکانات و ظرفیت ها با فراغ بال استفاده کنند.
وی با اشاره به مهیا کردن تمامی شرایط بهداشتی و سلامتی برای گردشگران گفت: در این راستا تمامی مکانهای استفاده مسافرین از جمله رستورانها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کنترل و نظارت می شوند.
وی در خصوص موضوع شناگاه شهرستان گفت: شناگاهی که در کنار شهر و ساحل دریاست بحث های آن انجام شد و مسائل و مشکلات آن از طریق گردشگری، شهرداری و مرکز بهداشت پیگیری می شود تا با همسویی و همگامی عمل کنند و وضعیت آن بهبود یابد و هیچ خطری یا آسیبی سلامت افراد را تهدید نکند.

ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .