عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور موثر زنان در عرصه های گوناگون نیازمند فرهنگ سازی است

مدیر کل امور بانوان و خانواده گلستان در همایش زنان بازرگان استان:

حضور موثر زنان در عرصه های گوناگون نیازمند فرهنگ سازی است

 حضور موثر زنان در عرصه های گوناگون نیازمند فرهنگ سازی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در همایش بزرگداشت مقام والای زن که از سوی کانون زنان بازرگان استان در محل مجتمع کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا برگزار شد، گفت: زنان جامعه می بایست تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نگاه جامعه به فعالیت و توانمندی آنان آگاهانه تر باشد هر چند این حضور مستلزم آماده کردن بستر و فرهنگ سازی است.

فائزه عبداللهی در ادامه افزود: باید تلاش شود سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها همه جانبه نگر باشد و همه ی اقشار جامعه را شامل گردد.

در این همایش دکتر پورقاز مشاور کانون زنان بازرگان به اهمیت حضور زنان در عرصه های اقتصادی اشاره کرد وگفت: در احادیث فراوان به ارزش حضور زنان اشاره شده است و بر کسی پوشیده نیست اهمیت حضور حضرت خدیجه(س) در کنار  پیامبر اکرم (ص)  به نحوی با اعتبار اقتصادی که داشتند  پیامبر را در تبلیغ وگسترش دین مبین اسلام یاری دادند .

وی ادامه داد : زنان به عنوان مادران جامعه نقش به سزایی در اصلاح الگوی مصرف دارند. اگر الگوی مصرف اصلاح شود توان مالی و انرژی جامعه به هدر نمی رود و در بسیاری محصولات خودکفا می شویم.

دربخش پایانی مراسم نیز مهندس خطیری مشاور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان به آمار 62% نیروی انسانی مشغول در واحد های بهره برداری شده استان در بخش های مختلف مدیریتی، اداری و کارگری اشاره کرد و گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان به عنوان متصدی اجرای خوشه ی فرش دستباف استان، در نظر دارد بزودی با همکاری کانون زنان بازرگان، اداره کل گردشگری و صنایع دستی استان و شرکت شهرکهای صنعتی استان،نمایشگاه دائمی در خصوص فعالیت های صنایع دستی برگزار کند تا فرصتی دیگر برای حضور زنان در این عرصه فراهم گردد


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 893
  • کد خبر : 7910