عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان تشکیل شد


اولین جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان تشکیل شد

اولین جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان تشکیل شد

اولین جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی در استان گلستان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، تشکیل شد.

"علی اصغر طهماسبی" در این جلسه با بیان اینکه دستگاهها وظیفه ذاتی نسبت به قرآن کریم دارند گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاههای دولتی و غیر دولتی در جهت ارتقاء فعالیتهای قرآنی در استان، از مهمترین اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی می باشد.

وی در ادامه، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی استان، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در بین اقشار مختلف مردم و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی را از دیگر اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان گلستان، ذکر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، خاطرنشان کرد: ترویج و تقویت فرهنگ و رفتارهای قرآنی در جامعه، باعث تقویت ایمان و دوری انسانها از گناه می شود و در نهایت کاهش آسیبهای اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز طی سخنانی، گفت: با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم علی رغم کارهای خوب قرآنی که تا به حال انجام شده است، ولی همچنان فاصله زیادی با آنچه که مدنظرمان در یک جامعه اسلامی است داریم که امیدواریم با تشکیل این شورا بتوانیم با توسعه فرهنگ قرآنی، قدمهای بزرگی را در جهت اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداریم.

در این جلسه همچنین مقرر شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیرخانه ستاد، دستورالعمل شورا را برای دبیران و ائمه محترم جمعه در شهرستانها ارسال نماید تا در خصوص شکل گیری شورای مذکور در شهرستانها اقدام شود.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .