مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان از آغاز به کار کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات خدمات سفر نوروز 97 خبر داد.
رئیس کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات خدمات سفر با اعلام این خبر افزود: این کمیته به منظور نظارت بر عملکرد کلیه واحدهای خدمات رسان به مسافران و گردشگران در همه ابعاد اعم از اسکان، رفاه، ارزاق عمومی، خدمات امداد خودرو، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی، خدمات رفاهی و سرگرمی و سایر خدماتی که به مسافران ارائه می گردد و همچنین تنظم بازار تشکیل گردیده است.
باقری ادامه داد: این کمیته بازرسی های خود را در دو مرحله قبل و حین سفرهای نوروزی در قالب تیم های متعدد بازرسی به اقصی نقاط استان انجام خواهد داد. بازرسی های قبل از شروع سفرها به منظور ارزیابی آمادگی دستگاه های خدمات رسان و بازرسی حین سفر نیز جهت ارزیابی کیفیت و کمیّت ارائه خدمات صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی با اشاره به تعیین شهر برتر در حوزه مدیریت گردشگری خدمات سفر، شاخص های این حوزه را به شرح ذیل عنوان کرد:
1. کیفیت اطلاعرساني به گردشگران ورودی مستقر در سطح شهر، استفاده از پورتالهاي اينترنتي و شبكههاي اجتماعي و میزان همبستگی واحدها در تولید اقلام تبلیغاتی
2.برنامههاي فرهنگي و هنري اجرا شده به مناسبت ايام نوروز در سطح شهر
3.کیفیت ارتقاء خدمات عمومی شهری
4.ميزان كاهش تصادفات درون شهري نسبت به مورد مشابه در سال قبل(فوتي/جرحي/ خسارتي)
5.وضعیت ارزیابی، نظارت و رسیدگی به شکایات
6.ميزان اقامت مسافران و گردشگران در مراكز اقامتي شهر(اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذير، كمپ، پلاژ، مدارس، منازل استيجاري، كمپهاي موقت و . . . )
7.مدیریت و هماهنگی امور شهری در ارتباط با تردد، اقامت و پذیرایی از مسافرین و گردشگران
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اهتمام کمیته های 10گانه و دستگاه های دست اندرکار استان گلستان در نوروز 97 بتواند خدمات درخور و قابل توجهی به مسافران عزیز و هم استانیهای گرامی ارائه نماید که در این راستا کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.