عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پشتيباني خانواده شهدا رمز توفيق انقلاب است

استاندار گلستان:

پشتيباني خانواده شهدا رمز توفيق انقلاب است

 

دکترحسن صادقلو گفت : انقلاب اسلامي اگر پشتوانه خانوده شهدا را نداشته باشد در مسيرش به توفيق نمي‎رسد و اين واقعيت تاريخي بر همگان واضح و روشن است.

به گزارش روابط عمومي استانداري گلستان ، "دكتر حسن صادقلو" شامگاه روز يكشنبه در همايش تجليل از پيشكسوتان ايثار و شهادت استان افزود: اسلام در راستاي ارج‎گذاري به خانواده شهدا با يك ادبيات ويژه رخ‎نمايي كرده و ارزش به مقام شهيد و خانواده شهدا در اسلام واقعاً ستودني است.
وي با بيان اينكه شهدا از رفتگانند و ماندگانيم اظهار كرد : شهدا براي رسيدن به عرش الهي پيشي گرفتند و خانواده‎هاي معظم شهدا نيز در مسير عروج در اين عرش هستند.
دكتر صادقلو با اشاره به اين نكته كه مفهوم خانواده شهيد در اسلام پس از جريان جنگ احد شكل گرفت خاطرنشان كرد : تا آن زمان در دنياي اسلام مفهومي به نام خانواده شهيد وجود نداشت اما زماني كه جريان احد پيش آمد و 72 تن آنگونه ايثارگرانه و در رأس آن حمزه – سيدالشهدا - حركت كرد و جان خود را در راه خدا و رسول گرامي اسلام (ص) از دست داد در آنجا خانواده شهيد مفهوم پيدا كرد.
استاندار گلستان ادامه داد : در آن روزگار به دليل اينكه روزهاي آغازين شكل گيري اسلام بود و هنوز هسته بنيان دار فكري شكل نگرفته بود منافقان براي سست كردن پايداري خانواده‎هاي شهدا با تبليغات سوء ورود كردند و با استدلال‎تراشي مي‎خواستند افق نگاه خانواده‎هاي شهدا را تغيير دهند و شهدا را مرده مي‎پنداشتند.
وي شأن نزول آيه 169 سوره آل عمران را همين نكته دانست و ادامه داد : خداوند در اين آيه با بيان تأكيدي مي فرمايد كه « گمان نكنيد كساني كه در راه خدا رفتند مردگانند بلكه آنان زنده اند و در نزد خدا روزي مي خورند .»
استاندار گلستان عنوان كرد : بيان چنين تعبير بلندي در قرآن براي هركسي قابل درك نيست و نشان دهنده عزت و مرتبه بلند جايگاه شهدا نزد خداوند است .
دكتر صادقلو شهادت‎طلبي و ايثارگري را مهم‌ترين رموز پيشرفت و توفيق انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد : هر چه براي شهدا ، ايثارگران و خانواده‎هاي آنان انجام شود باز هم كم است .
استاندار ادامه داد : زيرا به فرموده امام راحل شهدا ذخاير عالم بقاء هستند و در بيان مقام معظم رهبري نيز شهدا حافظان آبروي اسلام و قرآن محسوب مي‎شوند كه همواره بايد گرامي داشته شوند.
وي با بيان اينكه دولت تدبير و اميد به خانواده شهدا توجه ويژه دارد، خاطرنشان كرد: از همان ساعات اول در برنامه‎هاي دولت اين ويژه بيني در دستور كار قرار داده شد و اين سيره‎ اي است كه بايد مورد توجه خدمتگزاران قرار گيرد.
استاندار گلستان بر ضرورت نهادينه كردن تعامل با ايثارگران تأكيد كرد و گفت: در راستاي مطالبات حق اين قشر از جامعه بايد اتاق فكر ايثارگران تشكيل شود.
دكتر صادقلو افزود : اين مطالبات حق مي تواند معنوي و فرهنگي و يا در هر زمينه ديگري باشد .
وي در پايان تأكيد كرد : بايد زمينه‎اي ايجاد شود كه جمع فكور ايثارگران با توجه به ايده‎هاي خوبي كه براي سازندگي دارند در دولت تدبير و اميد در جهت پيشرفت كشور نقش‌آفريني بيشتري داشته باشند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1280
  • کد خبر : 472