عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در حوزه صنایع دستی می توان با کمترین هزینه شغل ایجاد کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

در حوزه صنایع دستی می توان با کمترین هزینه شغل ایجاد کرد

در حوزه صنایع دستی می توان با کمترین هزینه شغل ایجاد کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در حوزه صنایع دستی با کمترین هزینه می توان ایجاد اشتغال کرد در حالیکه در حوزه های عمرانی، صنعتی و ... برای ایجاد یک شغل باید چندین برابر هزینه شود.

"علی اصغر طهماسبی" در آیین معارفه و تکریم مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: استان گلستان، نگارستان ایران با وجود قومیتهای مختلف دارای تنوع بالای صنایع دستی و با داشتن جاذبه های طبیعی و میراث تاریخی ارزشمند ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور است.

وی ادامه داد: سابقه تمدن و فرهنگ در استان گلستان به 40 هزار سال می رسد و در دوران هخامنشیان و اشکانیان که این منطقه به نام هیرکانیا شهرت داشت از مهمترین و آباد ترین ایالات در شمال ایران به شمار می رفته که پس از دوران اسلام نیز، این سرزمین مهد مشاهیر بزرگی بوده که نقش مهمی در شکوفایی فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: با وجود تمام جاذبه های طبیعی، تاریخی و صنایع دستی استان در جذب گردشگر ، گلستان در مسیر زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) قرار دارد که این هم ظرفیت بسیار مناسبی برای پذیرایی از زائران و گردشگرانی است که قصد عبور از استان را دارند.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مؤلفه های توسعه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان مدیران استان این است تا با فراهم نمودن زیرساختهای لازم فضا را برای ورود سرمایه گذاران بخش گردشگری به استان گلستان فراهم آوریم.

طهماسبی افزود: اشتغال زیربنای ایجاد توسعه پایدار در هر منطقه ای است و سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و صنایع دستی می تواند، اشتغالزایی مردم آن منطقه را بدنبال داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان از زحمات "قربانعلی عباسی" به عنوان مدیر کل پیشین این مجموعه تقدیر و برای "ابراهیم کریمی" به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آرزوی موفقیت نمود.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .