عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته، بطور کامل جذب شود


باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته، بطور کامل جذب شود

باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته، بطور کامل جذب شود

 استاندار گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار کرد:با توجه به دشواری های تخصیص بودجه برای موارد مختلف در دستگاه های اجرایی، باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته صد در صد جذب شوند، چرا که عدم جذب موجب تضییع حقوق مردم استان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که خصوص بودجه سال 94 استان سخن می گفت، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید بر چابکی بدنه کارشناسی تمرکز کنند و در شرایطی که دولت کار گروه رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذار را در دستور کار خود قرار داده، نباید بدنه کارشناسی در مقابل سرمایه گذار بایستد.

وی افزود: امروز مهمترین مسئله ی ما اشتغال است و اگر گمان می کنید در شرایطی برد با سرمایه گذار است از او حمایت شود تا بتواند همکاری لازم در اشتغالزایی را داشته باشد.

وی خطاب به دستگاه های اجرایی استان گفت: تلاش کنید از ظرفیت ردیف های متفرقه و متمرکز بودجه استفاده لازم برای استان را داشته باشید و قدرت چانه زنی و اقدامات ویژه ی خود را افزایش دهید.

وی با اشاره به فاصله تاریخی استان و برخی شهرستان های استان در فرآیند بودجه ریزی کشور، خاطر نشان کرد: شاید یکی از مهممترین دلایل احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه پرداختن و رفع این فاصله هاست و نه تنها توزیع عادی بودجه بودجه در سطح کشور.

استاندار گلستان با بیان اینکه در سالجاری 80 درصد بودجه هزینه ای است، یادآور شد: در شرایط فعلی تنها با 20 درصد بودجه ی عمرانی باید به فکر توسعه و حرکت روبه جلو بود و آن هم درحالیکه بخش قابل توجهی از این 20 درصد نیز از مرکز مدیریت می شود.

دکتر صادقلو با اشاره به شرایط عمومی کشور، گفت: با توجه به مشکلات داخلی و مسائل بین المللی و علی رغم توافقات هسته ای صورت گرفته، هنوز کشور در شرایط احتیاط هزینه ای است.

همچنین در این جسله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی توزیع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه سال 93 استان ارائه کرد.

حسین پیشقدم با اشاره به رشد تولید ناخالص کشور در سال 93 اظهار کرد: رشد تولید ناخالص ملی در سال 93 به مثبت 3 درصد رسید در حالیکه در سال 91 منفی 6درصد و درسال 92 به منفی 1/8 درصد رسیده بود.

وی با اشاره به بودجه 330 میلیارد تومانی استان در سال 94، گفت: از کل بودجه 94 مبلغ 201 میلیارد تومان آن هزینه ای و129 میلیارد تومان آن عمرانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تاکید بر ضرورت مبادله موافقت نامه توسط دستگاه های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تخصیص اعتبارات بودجه ای به ویژه در حوزه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اضافه کرد: دستگاه های اجرایی تنها یک ماه پس از ابلاغ بودجه فرصت دارند در این خصوص اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در صورت مبادله نشدن موافقت نامه بودجه پیش بینی شده آن دستگاه در سر فصل های دیگر هزینه خواهد شد ضمن این که دستگاه های اجرایی موظفند نرم های توزیع اعتبارات را رعایت نمایند.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی و دو تن از نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مباحث بودجه ای استان پرداختند.

 

باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته، بطور کامل جذب شود

 

باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته، بطور کامل جذب شود

 

باید تلاش شود بودجه های اختصاص یافته، بطور کامل جذب شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .