عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از رویکرد های نو و فن آورانه در برخورد با عشایر استفاده کرد

استاندار گلستان:

باید از رویکرد های نو و فن آورانه در برخورد با عشایر استفاده کرد

باید از رویکرد های نو و فن آورانه در برخورد با عشایر استفاده کرد

استاندار گلستان در اولین جلسه شورای عشایری استان اظهار کرد: سالهاست که در مدیریت امور عشایر رویکرد یکنواختی داشته ایم و باید از رویکردهای نو، فن آورانه و به روز در برخورد با آنها استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو توجه به مدیریت عشایر در دنیا را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: سال هاست که در مسائل عشایر بر موضوع دام تمرکز کرده ایم و کمتر تنوع تولید یا چند منظوره شدن اشتغال آنان را مد نظر قرار داده ایم.

وی با تاکید بر اهمیت آینده تحصیلی فرزندان عشایر، خاطر نشان کرد: باید زمینه سازی جهت تحصیلات فرزندان عشایر تا مقاطع عالی تحصیلی و دانشگاه صورت گیرد.

وی افزود: یقیناً اگر بتوان مدیریتی صورت داد که دانش آموختگان عشایر بر فعالیت ها آنها در بخش های مختلف مدیریت کنند توفیق بیشتری صورت خواهد گرفت چراکه آنان روح حاکم بر زندگی عشایر را درک می کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل امور عشایری استان گزارشی از وضعیت عشایر گلستان ارائه کرد و اظهار کرد: عشایر استان شامل دو دسته کرد و ترکمن با 3530 خانوار شامل 20687 نفر هستند که در 370 هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان های گنبد، کلاله و مراوه تپه استقرار می یابند.

دکتر علیپور با بیان اینکه مهمترین هدف این شورا سیاست گذاری پیرامون چگونگی زندگی عشایر است، یادآور شد: جامعه عشایری در سه بعد اقتصادی، فرهنگی و پدافند غیرعامل در استان حائز اهمیت هستند و در شرایطی که تنها 1/5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد تولیدکننده 25 درصد دام استان هستند.

وی با اشاره به آیین نامه ساماندهی عشایر کشور، تصریح کرد: باید در مسائل مربوط به عشایر تمامی دستگاه ها همکاری داشته باشند و تنها یک دستگاه خاص نمی تواند تمامی موضوعات عشایر را اجرایی کند.

گفتنی است در اولین جلسه شورای عشایری استان، مدیران مرتبط با عشایر حضور داشتند و نظرات خود را پیرامون مسائل عشایر ارائه کردند.

 

باید از رویکرد های نو و فن آورانه در برخورد با عشایر استفاده کرد

 

باید از رویکرد های نو و فن آورانه در برخورد با عشایر استفاده کرد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .