عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت عشایری باید با استفاده از فن آوری روز همراه باشد

استاندار گلستان در جلسه شورای عشایری؛

مدیریت عشایری باید با استفاده از فن آوری روز همراه باشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مدیریت عشایری باید با استفاده از فن آوری روز همراه باشد

استاندار گلستان با بیان اهمیت مسائل نرم افزادی در مسائل عشایری، اظهار کرد: مدیریت عشایری نباید به صورت سنتی انجام شود و باید با استفاده از علم و فن آوری روز اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای عشایری استان، با تاکید بر موضوعات اقتصاد مقاومتی در کشور ، تصریح کرد: باید نسخه اقدام و عمل عشایر در اقتصاد مقاومتی تهیه شود و مشخص گردد با توجه به ظرفیت های بالای عشایر چه نقش هایی را در اقتصاد مقاومتی می توانند داشته باشند.

وی مسئله تنسیق و ساماندهی مراتع را پراهمیت دانست و افزود: همه عشایر باید دارای پروانه چرا باشند و بر اساس آن از مراتع استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع سلامت عشایر، گفت: مسائل بهداشتی و سلامت عشایر در انسان، دام و محیط حائز اهمیت است چرا که عشایر تولید کننده بخش قابل توجهی از محصولات گوشتی و لبنی هستند.

استاندار گلستان محصولات تولید شده توسط عشایر را ارگانیک و پرارزش دانست و یادآور شد: متاسفانه استفاده از محصولات ارگانیک به صورت فرهنگ در نیامده و باید با استفاده از مشوق ها این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم و یقیناً با فرهنگ شدن استفاده از محصولات ارگانیک نقش تولیدات عشایر و ارزش آن بیش از پیش مشخص می شود.

دکتر صادقلو با اشاره به اسکان عشایر، گفت: اسکان عشایر در شرایطی که مراتع برای استفاده دام های آنها پاسخگو نباشد، قابل بررسی و تامل است و نباید این اسکان مشکلاتی همچون حاشیه نشینی را ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به سرمای اخیر و خساراتی که به دام عشایر وارد آمده، پیگیری های لازم صورت گرفته و خسارت سرمازدگی جبران خواهد شد.

همچنین در این جلسه مدیر کل امور عشایری استان گزارشی از آخرین وضعیت عشایر استان ارائه کرد و گفت: عشایر استان در سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه حضور دارند و ما هر ساله پذیرای عشایر استان های خراسان شمالی و رضوی در فاصله ماه های آبان تا فروردین در گلستان هستیم.

رضا حاج علیپوری با اشاره به تولیدات عشایر استان تصریح کرد: عشایر استان در سطح 350 هزار هکتار از مراتع استان پراکنده هستند و سالانه 5225 تن گوشت قرمز و 14292 تن شیر تولید می کنند.

وی افزود: اداره کل امور عشایری تلاش دارد با ارائه خدمات عمرانی و حرفه ای و شغلی در بهبود روند زندگی عشایر نقش داشته باشد و در حال حاضر عشایر استان دارای 9 شرکت تعاونی ، یک اتحادیه، 2 فروشگاه ثابت و یک فروشگاه سیار و دارای دومین میدان دام بزرگ کشور در گنبد کاووس هستند.

همچنین در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، مصوب گردید اداره کل راهداری ماشین آلات مورد نیاز عشایر را در مدت زمان خواسته شده در اختیار آنها قرار دهد، بنیاد مسکن همکاری لازم جهت ارائه وام 20 میلیون تومانی برای واحد های مسکونی را در اختیار عشایر متقاضی قرار دهد، شعبه هلال احمر مراوه تپه هر چه سریعتر افتتاح و تقویت شود، برش استانی اقتصاد مقاومتی جامعه عشایری تهیه شود، شرکت پخش فراورده های نفتی با همکاری لرد گاز و با تایید استاندارد اولویت توزیع گاز خود را برای عشایر درنظر بگیرد، پیش و پس از ورود عشایر به استان جلسه شورای تامین برگزار شود، همچنین منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی همکاری لازم با عشایر را داشته باشند.

 

مدیریت عشایری باید با استفاده از فن آوری روز همراه باشد

 

مدیریت عشایری باید با استفاده از فن آوری روز همراه باشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .