عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روستاها در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان واقعیتی مهم هستند

استاندار گلستان:

روستاها در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان واقعیتی مهم هستند

روستاها در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان واقعیتی مهم هستند

استاندار گلستان در اولین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: با توجه به جمعیت 48 درصدی روستائیان استان، روستاها در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان یک واقعیت انکار ناپذیر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کلام مقام معظم رهبری و جایگاه آن در عرصه نظام و دولت، تصریح کرد: مدیران استان باید با همت عالی و اراده جدی در راستای تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری، نظام و مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه ها باید برنامه های تدوین شده اقتصاد مقاومتی را از حوزه وزارتخانه های خود دریافت کنند، خاطرنشان کرد: باید برنامه اقتصاد مقاومتی استان با توجه به محور های توسعه استان تدوین شود تا آن را به مراجع بالادستی ارسال کنیم.

وی با اشاره به سرفصل های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: نجات وضعیت موجود اقتصادی و احیای حوزه های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و در مسیر توسعه و اقتصاد مقاومتی استان توجه به صنایع دستی، صادرات، برند سازی و بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون گلستان را محوری مهم در آینده اقتصاد مقاومتی استان و توسعه گلستان دانست و افزود: این منطقه آزاد و کریدور های ریلی، دریایی و جاده ای که برای گلستان تعریف شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است موجبات تحقق اقتصاد مقاومتی استان را بیش از پیش مقدور می سازند.

همچنین در اولین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: متاسفانه برنامه های شعارگونه گذشته و مشخص نبودن منابع مالی آنها مشکلاتی را ایجاد می کرد که خوشبختانه در اقتصاد مقاومتی مسائل مالی برنامه های عملیاتی کاملاً دقیق و تعریف شده هستند.

مهندس حسین پیشقدم با اشاره اهمیت مباحث اقتصاد مقاومتی در استان، گفت: توجه به مسائل دانش و فناوری های روز در تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیار پراهمیت است چراکه اگر تولیدات ما صادرات محور و بر اساس تکنولوژی روز نباشد نمی توان بازارهای مخاطب را فتح کند.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران حاضر به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مباحث اقتصاد مقاومتی در استان پرداختند و خواستار توجه به مسائل گردشگری، تامین مالی طرح ها، توجه به بخش خصوصی و برندسازی محصولات استان در برنامه اقتصاد مقاومتی استان شدند.

همچنین در این جلسه مقرر شد دبیرخانه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استانداری گلستان استقرار یابد و تمامی دستگاه ها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ظرف مدت دوهفته جهت تدوین کامل برنامه اقتصاد مقاومتی استان ارائه دهند.

 

روستاها در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان واقعیتی مهم هستند

 

روستاها در اقتصاد مقاومتی و توسعه استان واقعیتی مهم هستند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .