عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم باید منافع خود را در اقتصاد مقاومتی ببینند

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان؛

مردم باید منافع خود را در اقتصاد مقاومتی ببینند

مردم باید منافع خود را در اقتصاد مقاومتی ببینند

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی ، اظهار کرد: از اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی بنا به فرموده مقام معظم رهبری دخیل دانستن مردم است و آنها باید منافع خود را در اجرای اقتصاد مقاومتی ببینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس محمود ربیعی در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید از قاعده هرم جمعیت در روستا آغاز شود و یقیناً با تقویت اقتصاد روستاها ، اهداف اقتصاد مقاومتی نیز نزدیک تر خواهد شد.

وی اجرای اقتصاد مقاومتی را مستلزم توجه به بخش غیر دولتی دانست و افزود: باید با نگاه ویژه بخش خصوصی وارد میدان اقتصاد مقاومتی شود و تا آنجا که ممکن است از ظرفیت برون سپاری بهره برداری شود.

وی افزود: باید گزارش اقدامات تمامی دستگاه ها هر دوهفته یکبار جمع بندی و به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارسال گردد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در این جلسه که 5 دستگاه برش استانی اقدامات خود را ارائه کردند، گفت: دستگاه های اجرایی باید پیگیر ابلاغیه های بالادستی باشند و نهضتی اجتماعی جهت کمک به بخش های غیر دولتی و نیازمند فراهم آید.

مهندس ربیعی با بیان اینکه برش استانی 24 دستگاه اجرایی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، یادآور شد: با توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت شرکت های ملی و حضور آنها در استان بیش از پیش بهره برد و از استعدادهای موجود در استان نیز بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل روستایی، خاطر نشان کرد: باید توسعه پایدار در زندگی خانواده های روستایی با راهکارهای افزایش درآمد صورت گیرد.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن توسعه ارتباطات و زیر ساخت های فن آوری ، گفت: با توجه به مصوبه منطقه آزاد اینچه برون و ایجاد آن در گلستان، نیاز است زیر ساخت های استان در این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه تقریباً تمامی دستگاه ها برش استانی خود را ارائه کرده اند، گفت: تلاش داریم نشریه اقتصاد مقاومتی استان را در دبیرخانه تهیه کنیم و همچنین دستگاه ها از جلسات بعد گزارشی از اقدامات و موانع پیش روی اقدامات خود ارائه کنند و درعین حال کمیته ها گزارشی از عملکرد خود را برای اعضای حاضر در جلسه تشریح نمایند.

مهندس حسین پیشقدم با بیان گزارشی از اقدامات جلسات پیشین ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، تصریح کرد: دستگاه ها پیشنهادات خود را پیرامون اجرای هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی ارائه نمایند تا در قالب مصوبه به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارائه کنیم و از ظرفیت های ملی نیز استفاده نماییم.

همچنین در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اداره کل امور روستایی و شوراها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، اداره کل ارتباطات و فن آوری ارتباطات استان به تشریح برنامه های اقتصاد مقاومتی خود در برش استانی پرداختند و اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .