عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رحمانی فضلی: هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد

همایش بزرگ "پیامبر رحمت، منادی وحدت" در بندرترکمن؛

رحمانی فضلی: هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد

رحمانی فضلی: هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد

 وزیر کشور گفت: امروز مفتخریم پشتیبان مظلومان دنیا هستیم و هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد. در ۵ سال جنگ سوریه که تمام دنیا در آن دخالت می‌کردند تنها عامل موفقیت سوریه همبستگی ما و ملت سوریه بوده است.

 عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر امروز در جشن هفته وحدت در جمع مردم و علمای شیعه و سنی در مسجد قبای بندرترکمن اظهار داشت: در این مراسم یاد و نام خانم مرجان نازقلیچی فرماندار فقید این شهرستان که در حادثه منا جان خود را از دست داد را گرامی می‌داریم.

 وی افزود: خانم نازقلیچی مدیری خوب و شایسته بودند که وی را از دست دادیم.

 وزیر کشور تصریح کرد: خوشحالیم که در این ایام باشکوه در حکومت اسلامی زندگی می کنیم که بنیانگذار آن پیامبر صلح و رحمت و دوستی است.

 رحمانی فضلی گفت: اساس عالم هستی ویژگی های خداوندی است که برای هدایت مومنان توسط پیامبر به بندگان متذکر می شود و روح و جان انسان را در دنیا و آخرت سیراب می کند.

 وی افزود: فطرت انسان با خشونت، تندروی و تفرقه مخالف است و موافق محبت و دوستی است و به همین علت ملت برگزیده هستیم و در این مسیر نیز دشمنانی داریم.

 وزیر کشور گفت: ما پیرو دینی هستیم که نه تنها مدعی آزادی بلکه به دنبال سعادت و خوشبختی مردم در دنیایی بالاتر است.

 رحمانی‌فضلی افزود: ما پیرو دین و رسولی هستیم که ما را دعوت به برابری، برادری، صلح و دوستی می‌کند که منطبق با ساختارهای وجودی انسان است.

 وی تأکید کرد: فطرت انسان مخالف با خشونت و افراطی‌گری است و برای همین ما ملت برگزیده‌ای هستیم و در این مسیر با مخالفانی مواجهیم که تنها به دنیا و منافع خود فکر کرده و بدون رحم و مروت و با خشونت ادامه راه می‌دهند.

 وزیر کشور تصریح کرد: ما در جبهه حق هستیم و در این جبهه جنگ حق و باطل با پیروزی نهایی حق ادامه دارد.

 رحمانی‌فضلی با اشاره به وضعیت مردم قبل از انقلاب اسلامی گفت: ملتی که تحت ستم و ظلم بود و ابرقدرت دنیا او را در حوزه خود قرار داده بود با یک کلام امام امت که ناشی از همان سنت و سیره رسول بود یکپارچه امام شدند و در صراط مستقیم قرار گرفتند، ترس‌ها ریخت و ایثار و فداکاری راه و رسم ملت شد.

 وی افزود: با رهبری امام بزرگترین قدرت منطقه به شکست کشانده شد و روح منبعث از سنت و سیره راه هدایت را به همه نشان داد. دنیا اراده کرد جنگ، شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه را به ما تحمیل کرد تا ما را دچار شکست کند اما ما با تکیه بر آموزه‌های دینی، ایمان قلبی و اعتقادات عمیق اسلامی و هدایت‌های مدبرانه رهبر بنیان انقلاب را گذاشتیم که در تعیین مبادلات منطقه‌ای و بین‌الملل مؤثر است.

 وزیر کشور با اشاره به مذاکرات 1+5 گفت: امروز توفیق پیدا کردیم در سخت‌ترین مواجه‌‌ای که با قدرتمند‌ترین ابرقدرت‌های دنیا داشتیم پیروز شویم که پشتیبانی مردم و رهبر در این راه موثر بود.

 رحمانی‌فضلی ادامه داد: امروز مفتخریم پشتیبان مظلومان دنیا هستیم و هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد. در 5 سال جنگ سوریه که تمام دنیا در آن دخالت می‌کنند تنها عامل موفقیت سوریه همبستگی ما و ملت سوریه بوده است.

 وی گفت: ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم هر جا مسلمانی در ظلم باشد از او حمایت می‌کنیم، در عراق نیز حضور نیروهای بیگانه، جریان‌های انحرافی و فرقه‌های مختلف که نام زیبای رسول اکرم و دین او را به انحراف کشانده‌اند با کمک ایران وضعیت بهتری دارد.

 وزیر کشور با اشاره به انتخابات هفتم اسفند گفت: ما بالاترین میزان دموکراسی را به نمایش گذاشته‌ایم و در 37 سال پس از انقلاب 33 انتخابات برگزار کردیم که در آنها مردم، رئیس‌جمهور، اعضای مجلس، شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان و به صورت غیرمستقیم رهبر را انتخاب کرده‌اند.

 به گفته رحمانی‌فضلی امروز 12 هزار و 123 نفر برای مجلس شورای اسلامی در کشور ثبت‌نام کردند که به نسبت دوره قبل 2.3 برابر شده و 115 درصد رشد را نشان می‌دهد که به معنای اعتماد به نظام و مسئولیت‌پذیری مردم است.

 وی اظهار داشت: همه این افراد در چارچوب قانون دیده می‌شوند و بهترین‌ها انتخاب شده تا مردم از بین آنها انتخاب کنند.

 وزیر کشور افزود: ما مدعی نیستیم که همه مشکلات حل شده، عدالت برقرار شده و فساد نیست اما مدعی هستیم اراده حاکمیت برای طی طریق همان صراط مستقیمی است که نبی‌اکرم آورده است.

 رحمانی‌فضلی ادامه داد: در 7 اسفند مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند که افرادی شجاع و معتدل هستند. این افراد اگر همراه مردم خوب، مؤمن و دست‌پاک باشند می‌توانند در نظارت خوب عمل کنند.

 وی تأکید کرد: همه ما به همان اندازه که رأی می‌دهیم مسئول هستیم و باید نمایندگانی انتخاب کنیم که خط و مشی مقام معظم رهبری را ادامه دهند که این بیعتی مجدد با راه نورانی و آموزه‌های دینی نبی‌اکرم(ص) است.

رحمانی فضلی: هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد

 

رحمانی فضلی: هیچ اتفاقی در منطقه جز با همکاری ایران نمی‌افتد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2007
  • کد خبر : 15837