عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عزت، توسعه و سربلندی مسلمانان در سایه وحدت آنهاست

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی:

عزت، توسعه و سربلندی مسلمانان در سایه وحدت آنهاست

عزت، توسعه و سربلندی مسلمانان در سایه وحدت آنهاست

 حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی اظهار کرد: وحدت برای ما یک استراتژی نیست بلکه یک هدف است و اگر دشمن هم نباشد ما باید متحد باشیم، چرا که عزت، توسعه و سربلندی مسلمانان در سایه وحدت آنهاست.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: اسلام دین اعتدال و تعادل است و بهترین ترجمان آن همان اعتدالی است که شعار قرار گرفته و ما دیده ایم که هرگاه مسلمین از مسیر اعتدال خارج شدند، آسیب دیدند.

وی افزود: متاسفانه شما می بینید که خروج از مسیر تعادل طی سالهای اخیر چه آسیب های غیر قابل ترمیمی را به کشور وارد آورده است و موجب شد مختصصان، صاحب نظران و نخبگان کشور به حاشیه رفتند و ثروت ملی کشور به گونه اسراف گونه هدر رفت.

وی در گردهمایی علما و نخبگان اهل سنت استان با تاکید بر مصرف درست و بجای بیت المال، گفت: با تبدیل پول نفت به ریال و تقسیم آن در بین اهاد مردم اشتغالزایی صورت نمی گیرد.

یونسی با تاکید بر اینکه راهی جز بازگشت به اعتدال و تدبیر نداریم، گفت: متاسفانه با بزرگ کردن دولت اقتصاد کشور فلج شده و ادارات و سازمان ها به اندازه ی سالهای بعد خود نیز نیروهای غیر متخصص در اختیار دارند که خود مانع بزرگی در راستای توسعه اقتصادی کشور است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: اگرچه روزگاری ما سرمشق جهانیان در علم و فرهنگ و هنر و اقصاد بودیم اما متاسفانه در حال حاضر سرمشق خود را از جای دیگر می گیریم و به مصرف کننده ای تبدیل شده ایم در حالیکه ما باید نماد و الگوی جهان باشیم همن گونه که قرآن کریم فرموده است.

وی با اشاره به پروژه ایران هراسی در منطقه، اظهارکرد: این برنامه ایست از سوی آمریکا و اسراییل در دولت های حسود و رقیب ما در منطقه وگرنه ما همواره پشت و پناه مردم مظلوم در سراسر جهان بوده ایم و برایمان شیعه و سنی فرقی ندارد کما اینکه از آغاز انقلاب تا به امروز مدافع مردم اهل سنت فلسطین بوده و هستیم.

یونسی گفت: جمهوری اسلامی کشوری خطرناک برای اسراییل و البته سلطه ی امریکا در خاورمیانه است ولی ما هرگز کشوری جنگ طلب و آغازگر هیچ ستیزه ای نبوده ایم.

وی تاکید کرد : ما همه اقلیت ها و قومیت ها را به مثابه فرصت می دانیم و اگرما در منطقه پر التهاب خاورمیانه آرام ترین کشور هستیم، محصول وحدت در جامعه ایران است و هر کس بخواهد این آرامش بین اقوام را نابود کند، خائن است، چرا که هیچ ارزشی بالا تر از انیت و وحدت ملی ما نیست.

لازم به ذکر است در این گردهمایی، حاج آخوند میرابی مدیر حوزه علمیه قره تپه بندرترکمن و حاج آخوند خوجملی، امام جمعه نگین شهر به ایراد سخنرانی پرداختند و با اشاره به وحدت مسلمانان ، تعامل شیعه و سنی استان گلستان درسطحی عالی و بیش از حد تصور اعلام کردند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1224
  • کد خبر : 1693