عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیریت واحد در موضوع آشوراده اجرا نمی شود

استاندار گلستان در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست کشور؛

مدیریت واحد در موضوع آشوراده اجرا نمی شود

مدیریت واحد در موضوع آشوراده اجرا نمی شود

 استاندار گلستان در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: اگرچه مدیریت سازمان محیط زیست بر مدیریت واحد در جزیره آشوراده تأکید داشته اما در عمل، این مدیریت واحد اجرا نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به مصوبه هیأت دولت و تعیین مرزهای جزیره آشوراده اظهار کرد: ما نیز بر اساس مصوبه، رعایت الزامات زیست محیطی در این طرح گردشگری را قبول داریم اما این مسئله نباید مانعی برای انجام کار باشد.

وی با اشاره به زحمات کشیده شده در مهار آتش سوزی های سال جاری استان افزود: امسال 32 مورد آتش سوزی در جنگل گلستان داشته ایم که به نسبت سالهای قبل افزایش داشته که به نظر غیر طبیعی می آید.

وی افزود : با توجه به تهیه طرح جامع کنترل و اطفا حریق و حمایت های سازمان امیدواریم مجموعه استان و بخصوص مدیر کل محیط زیست استان بتوانند مدیریت لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان با تأکید بر در اولویت قرار دادن تجهیز ناوگان اطفاء حریق به ویژه در جنگل گلستان، خاطرنشان کرد: آتش سوزی و سیل از حوادث غیرقابل انکار هستند که مکرر در استان رخ می دهند و از قبل باید تمهیدات لازم به منظور مقابله با آنها اتخاذ شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از طرح جامع سیل گفت: خسارت وارده به گلستان در حادثه سیل اخیر 184 میلیارد تومان برآورد شده اما این رقم فارغ از خسارات وارده به محیط زیست است که بخش قابل توجهی، از خسارات این حوزه قابل بررسی نیست.

همچنین در این جلسه دکتر ابتکار با بیان اینکه گزارشی کاملی از آتش سوزیهای اخیر گلستان به هیأت دولت ارائه و حساسیت های لازم ایجاد شده است، تصریح کرد: از مدیر کل محیط زیست استان خواسته ایم با حساسیت بالا برخی ابهامات در عمدی بودن برخی حریق ها را دنبال کنند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در مورد حفاظت از پارک ملی گلستان و جایگزین نمودن جاده گفت: جایگزین نمودن جاده مصوبه ای در سال 83 بوده است و اخیرا موافقت هایی با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته و آنها نیز بر این عیقده اند که تعویض جاده علاوه بر توجیهات اقتصادی به حفظ جنگل نیز کمک خواهد کرد.

وی در خصوص مسأله آشوراده نیز از مدیر کل محیط زیست گلستان خواست تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند تا همزمان با سفر هیأت دولت به استان، تفاهم نامه های لازم شکل گیرد .

لازم به ذکر است، این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان در دفتر کار رییس سازمان محیط زیست کشور در تهران انجام شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1551
  • کد خبر : 2450