عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان های غرب استان گلستان؛

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مناطق آزاد با شرط توجه به صادرات می توانند تحول زا باشند، اظهار کرد: دولت لایحه منطقه آزاد را ارائه داده اما هنوز ریزه کاری های فنی دارد که باید در مجلس بررسی شود اما با توجه به ظرفیت های صادراتی گلستان، منطقه آزاد در این استان می تواند منبعی برای تحول باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر علی لاریجانی در شورای اداری شهرستانهای غرب استان شامل کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان، که با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان، نمایندگان گلستانی مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی برگزار شد، تصریح کرد: ذات بندر آزاد برای صادرات است، اما متاسفانه بنادر آزاد بستری برای واردات شدند و باید قول بدهید که منطقه آزاد شما پایه ای برای صادرات باشد و تلاش ما تسهیل مقررات در راستای پرش برای صادرات است.

وی با تبریک هفته وحدت به تمامی مسلمانان، گفت: امروز در عالم اسلام شرایط شکننده ای وجود دارد که شاید در تاریخ اسلام کمتر این شرایط بحران زده را شاهد بودیم و جهان اسلام دچار درگیری های نفس گیر و بسیار پر هزینه است.

وی افزود: این جزء ذات شرایط فعلی ما نبود، چون مسلمان ها یک روش و سلوک اخلاقی داشتند. همه پیروان رسول الله (ص) هستند و پایه گذار اخلاق معنوی عمیق که جوهره انسان ها را تغییر می دهد، بود. اصحاب پیامبر (ص) هرکدام دنیایی از معرفت بودند، شرایط در هر عصری غبارآلوده شد اما وضعیت امروز تناسبی با شرایطی که پیامبر برای مسلمانان ترسیم کرد، ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسائل امروز مربوط به درگیری های فرقه ای نیست و نبوده است بلکه عامل دیگری به این صحنه وارد شد و شرایط را تغییر داده است. این درگیری از بطن جامعه اسلامی نبود بلکه عاملی بود که قصد داشت از شرایط مسلمانان و اختلافات، استفاده و بهره برداری سیاسی کند و فتنه بزرگ و افتراق بزرگ در بین مسلمانان به وجود آورد.

دکتر لاریجانی با اشاره به درایت امام خمینی(ره)، و پیش بینی ایشان نسبت به شرایط امروز ، گفت: هفته وحدت حاصل دوراندیشی های امام (ره)بود و ایشان می دانستند که ممکن است در اسلام دشمنان افتراقات را دامن بزنند لذا تأکید امام (ره) بر روی وحدت بود.

 

وی تصریح کرد: کسانی که اختلاف بین شیعه و سنی راه می اندازند، ضد اسلام هستند. امروز این مسئله را لمس می کنیم، کسانی که به این فتنه دامن می زنند نه شیعه و نه سنی هستند، افراطی گری مربوط به کسانی است که دشمن اسلام هستند. مسلمانان در اصول اختلافی با هم ندارند. باید این فکر را کاملا شناخت که راه رسول الله(ص) و اولیا دین ما ایجاد برادری بین مسلمانان و ایجاد روابط اخلاقی و متین بود که بتواند از انرژی مسلمان ها به درستی استفاده کند.

ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیتی که در منطقه است، مسیر و راه نبوی نیست بلکه راهی است که افراد ضد اسلام این مسیر پرهزینه را برای اسلام درست کردند. اما روش جمهوری اسلامی گرچه سخت بود و باید تحمل می کرد، مسیر متینی است. اگرچه ما را متهم می کردند،اما امروز به این نتیجه رسیدند که راه جمهوری اسلامی عقلایی است.

علی لاریجانی یادآور شد: جمهوری اسلامی طرفدار وحدت و امنیت ساز منطقه است و در بحران سوریه و یمن می گفتیم که طرفدار گفتگوی سیاسی برای حل مسئله هستیم اما عده ای از کشورهای منطقه دنبال جنگ و جدال بودند که روی دست مسلمانان هزینه گذاشتند.

وی گفت: در مسئله هسته ای هم نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داد که در سخت ترین مسائل، به دنبال گفتگو برای حل آن است. این مسئله خیلی با ارزش است حتی اگر با دشمن مذاکره کنیم تا دنیا بفهمد جمهوری اسلامی در مرکز دیپلماسی از عقلانیت برخوردار است. از میراث کشور صیانت می کنیم. ایران در چارچوبی مذاکره کرد؛ گرچه آمریکایی ها تخلف داشتند اما ایران همه جا با تعهد عمل کرد این دستاورد کمی نیست.

وی افزود: ما پای برخی از چارچوب های خود خواهیم ایستاد تا در صحنه بین المللی هم نشان بدهیم که طرفدار حل و فصل مسالمت آمیز هستیم اما اگر طرف عقل نداشته باشد و بخواهد فشار بیاورد پای حرفمان می ایستیم. هم چنین این مسئله پیام به عالم اسلام هم هست که در این شرایط بسیار شکننده، جمهوری اسلامی پای وحدت می ایستد و هزینه می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که در شورای اداری شهرستان های غرب استان سخن می گفت، تصریح کرد: در شرایط فعلی ملت ایران وزانتی در عرصه بین المللی پیدا کرد که در آینده مهم است. در منطقه ای پر از جنگ زندگی می کنیم اما جمهوری اسلامی ایران از امنیت پایدار برخوردار است این بخاطر همبستگی در کشور ورفتار عقلایی است. باید از فرصت امنیت پایدار استفاده کرد و شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشید.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه کشور در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد، اظهار کرد:اقتصاد کشور دچار تلاطماتی بوده و نقایص دارد. اما مسیر، روشن است و امیدوارم با توانی که جمهوری اسلامی و مردم ما دارد از این گردنه ها عبور کنیم و امکانات خوبی داریم. در این منطقه از ظرفیت های بسیار متنوعی برخوردار است.

وی گفت: این استان ظرفیت صادراتی به کشورهای همسایه دارید، تنوع آب و هوایی و به دریا دسترسی دارید، این ها مزیت های خوبی است که باید پایه ای برای پرش باشد. ممکن است حوادثی مانند سرمازدگی بوجود بیاید که باید برای آن راه علاج پیدا کنیم.

وی افزود: هرچه سریعتر پیگیری می کنیم تا مشکلات باغداران منطقه شما زودتر حل شود و از منابع مدیریت بحران استفاده کنید. اما برای آینده باید فرمولی را در استان ترویج کنید تا اینگونه نباشد که حادثه رخ بدهد و شما بدوید تا دولت تصمیم بگیرد. توسعه چتر بیمه ای بهترین کار است زیرا دیگر نیازی نیست به دولت و نماینده مجلس بگویید خسارت ها را بدهد.

وی گفت: متاسفانه فرهنگ بیمه در کشاورزی جا نیفتاده است باید با مردم صحبت کرد چون به نفع کشاورزان است. اگر سازمان بیمه گر مشکل داشته باشد می توانیم حل کنیم و برای آن رقیب درست کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: وضعیت استان در کشاورزی و در شهری و روستایی بودن، خوب است، اما باید به چرخه اقتصادی روستا خیلی کمک کرد. چرخه اقتصادی کشاورزی باید اصلاح شود، در مجلس هم در حال کار هستیم. شاید ظرفیت های کشاورزی صرفا جواب ندهد، تلاش میکنیم تا از صندوق توسعه ملی بتوانیم برای این امر استفاده کنیم که دولت در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده است. متناسب با شرایط هر روستایی امکانات از صنعت، گردشگری، معدن و ... در کنار آنان قرار دهیم و ظرفیت آنها را بالا ببریم، باید این کار را انجام دهیم.

ریاست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برنامه ششم و در کمیسیون تلفیق کار آن تمام شده و هفته آینده در مجلس مطرح می شود، تلاش کردیم این بخش ها را مورد حمایت قرار بدهیم تا شرایط جدید برای آبادانی کشور به وجود بیاوریم.

وی یادآور شد: درست است که در منطقه تلاطم داریم و شرایط بین المللی ما دغدغه آفرین است اما دورنمای شرایط ایران بسیار امیدوارکننده است، از گردنه هایی عبور کردیم و ظرفیت هایی به وجود آمد، جمهوری اسلامی جایگاه بسیار خوبی دارد و مسیری که طی می کند، شرایط را از نظر سرمایه گذاری تسهیل می کند. لاریجانی خاطر نشان کرد: جوان ها باید دنبال تولید و کارآفرینی باشند، زمینه را در برنامه ششم مهیاتر خواهیم کرد و هرچه جلوتر می رویم امکانات بیشتر فراهم می شود. نباید فریب تبلیغات دشمنان را بخوریم باید بدانیم جمهوری اسلامی از جوهره قوی برخوردار است.

لازم به ذکر است در شورای اداری شهرستان های غرب استان گلستان، نورقلی پور دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان، حجت الاسلام شاعری امام جمعه شهرستان کردکوی، حاج آخوند حنفی، جمالی فرماندار شهرستان کردکوی و یکی از باغداران به نیابت دغدغه های مردم غرب استان را عنوان کردند.

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

 

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

 

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

 

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

 

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

 

منطقه آزاد می تواند منبعی برای تحول گلستان باشد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .