عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالین اقتصادی گلستان؛

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشوق های صادراتی که در برنامه ششم در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است و پایه و اساس اقتصاد مقاومتی باید بر پایه رونق تولید و صادرات شکل گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر علی لاریجانی در نشست با فعالین اقتصادی استان، استاندار گلستان، نمایندگان مجلس و مدیران استانی،تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پروژه های عمرانی با رویکرد استانی مورد نظر قرار گرفته تا بتوانیم وزانت استانها را افزایش دهیم .

وی افزود:در راستای توازن بخشی 3درصد از کل درآمد نفت در اختیار استانهای کمتر برخوردار قرار خواهد گرفت و مجلس از این مسئله حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: برخی قوانین همچون قانون چک تا کنون دوبار تغییر کرده اند و باید توجه داشت که برخی امور نیازمند فرهنگ سازی هستند و تنها نباید به فکر حل مشکلات از طریق قانون باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه کشور، گفت: دولت 200هزار میلیارد تومان بودجه جاری و 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در اختیار دارد و بسیاری از امور را نباید از دولت انتظار داشت.

دکتر لاریجانی در خصوص لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و چند نقطه دیگر کشور، گفت: با منطقه آزاد موافق هستیم اما به دلیل رویه گذشته که مناطق آزاد به بستر واردات تبدیل شدند، چشم ما ترسیده است اما به نظر می رسد منطقه آزاد در فضایی همچون گلستان بتواند موجبات صادرات کالا را فراهم آورد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تصویب این لایحه باید مراقب با تعیین تعرفه متفاوت واردات و صادرات و تعیین معافیت های دراز مدت برای صادر کنندگان کمک کنیم که این منطقه تبدیل به معبر واردات نشود.

وی همچنین با بیان اینکه اقتصاد کشور دوره گذار را می گذراند، یادآور شد: قانون ارزش افزوده در همه جای دنیا وجود دارد و باید این مالیات از مصرف کننده نهایی و نه از تولید کننده، اخذ شود.

ریاست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیستم تجارت در بخش خرد الکترونیکی نشده است، خاطر نشان کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف باید در برنامه ششم ، ظرف مدت یک سال سیستم های آنان مکانیزه شود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: باید با روان سازی اقتصاد ، تولید ثروت کنیم و نباید به دولت متکی بود و بار دولت را افزایش داد.

همچنین در این نشست اقتصادی،دکتر صادقلو استاندار گلستان ضمن تقدیر از حضور ریاست مجلس شورای در استان گلستان، اظهار کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از برنامه های جدی مدیریت استان است و تلاش داریم با دقت تمام برگزار شود و موضوعات آن مورد پیگیری قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی دغدغه های خود را با رئیس قوه مقننه پیرامون قوانین چک، تامین اجتماعی، موسسات مالی و اعتباری و همچنین مسائل مربوط به قاچاق کالا، رکود مسکن و ... در میان گذاشتند.

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 

صادرات کلید مهم بهبود اقتصاد کشور است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .