عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم افتتاحیه دوره مدیریت بحران شهرستان‌های شرق گلستان در گنبدکاووس برگزار شد

صبح امروز

مراسم افتتاحیه دوره مدیریت بحران شهرستان‌های شرق گلستان در گنبدکاووس برگزار شد

 مراسم افتتاحیه دوره مدیریت بحران شهرستان‌های شرق گلستان در گنبدکاووس برگزار شد
مراسم افتتاحیه دوره سه روزه مدیریت بحران فرمانداری‌ها و ادارات شهرستان‌های شرق استان گلستان به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.
صبح امروز و با حضور تنی چند از مسوولان اجرایی استان گلستان و فرمانداران و مدیران ادارات شهرستان‌های شرق استان گلستان شامل آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه، دوره سه روزه آموزشی مدیریت بحران شرق استان گلستان به میزبانی شهرستان گنبدکاووس آغاز به کار کرد.
مراسم افتتاحیه این دوره سه روزه که تا روز سه شنبه عصر ادامه خواهد داشت، دقایقی پیش در سالن همایش‌های فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و در این مراسم ضمن تشریح برنامه‌های این دوره آموزشی برخی نکات و الزامات آن نیز توسط مدیران مرتبط به حاضرین گوشزد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در این مراسم با تقدیر از میزبانی شهرستان گنبدکاووس از این دوره آموزشی، اظهار کرد: در طول سالهای متمادی تجربه نشان داده است که یکی از علت‌های مهم آسیب‌پذیری کشورمان در مقابل بحران‌های به وجود آمده ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی عدم داشتن درک درست از بحران بوده است.
صادق‌علی مقدم با بیان اینکه تمام تلاش ما در این دوره آموزشی بالابردن درک صحیح مدیران از بحران‌های احتمالی است، افزود: در طول این دوره جانشین مدیران نیز در مدیریت ادارات در طی سه روز محک خواهند خورد و عملا در غیاب مدیران در یک دوره عملی مدیریت شرکت می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های خاص جغرافیایی و طبیعی استان گلستان، خاطرنشان کرد: در استان گلستان انواع و اقسام حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را در قالب بحران‌های مختلف تجربه می‌کنیم که سیل و زلزله، آتش سوزی جنگل‌ها و حتی زندان‌ها، سقوط هواپیما، ریزش معدن و بسیاری از موارد دیگر از جمله آنهاست.
احمدی با اشاره به اینکه باید در حوزه آموزش‌های مدیریت بحران نیروهای انسانی خود را به مراتب قوی‌تر از گذشته کنیم، اضافه کرد: امروز ضعف‌های آموزشی موجود در نیروهای انسانی ما به مراتب هزینه‌های وقوع بحران‌ها را افزایش می‌دهد که باید این نقیصه به نحو مطلوبی جبران شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت بحران شهرستان‌های شرق استان گلستان با تقدیر از حضور پرشور و مسوولانه مدیران و مسوولان شهرستان‌های مختلف شرق استان در این دوره، گفت: گنبدکاووس افتخار دارد به عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در مدیریت بحران‌های مختلف امروز میزبان این دوره آموزشی باشد.
عبدالقدیر کریمی بر تداوم آموزش‌های مدیریتی برای مسوولان ادارت و نهادهای اجرایی تاکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در پایان این دوره آموزشی سه روزه در گنبدکاووس خروجی مناسبی را برای کنترل و مدیریت بحران‌های احتمالی پیش رو در سطح استان گلستان داشته باشیم.
  گفتنی است مدیریت بحران از اصطلاحات حوزه مدیریت است، که به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، چاره‌جویی‌ها و دستورالعمل‌هایی اطلاق می‌شود، که مدیریت یک سازمان، در چالش با بحران انجام می‌دهد و هدف آن کاهش روند، کنترل و رفع بحران است و بطور کلی مدیریت بحران به معنای سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت امور، به روالی قابل کنترل و انتظار بازگشت امور در اسرع وقت، به شرایط قبل از بحران است.
به‌اختصار نیز می‌توان گفت مدیریت بحران، کلیه اقدامات مربوط به پیشگیری و مدیریت ریسک، سازماندهی و مدیریت منابع مورد نیاز در پاسخ به بحران است که علمی کاربردی بوده و به وسیله مشاهده سیستماتیک بحران‌ها و تجزیه و تحلیل آنها، در جستجوی یافتن ابزاری است، که بوسیله آنها بتوان از بروز بحران‌ها، پیشگیری کرده و یا در صورت بروز آن، در خصوص کاهش اثرات بحران، آمادگی لازم امداد رسانی سریع و بهبودی اوضاع، اقدام کند.
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .