عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه


گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

استاندار گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: خبرنگاران فرهنگ ساز هستند و آینده استان در برخی زمینه ها را دقیقا اصحاب رسانه راهبری می کند و از این جهت شما نقش اساسی دارید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سید مناف هاشمی ظهر امروز 3 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان این که اصحاب رسانه رکن اصیل بر ایجاد فضای فرهنگی سالم است ، تصریح کرد: رسانه ها پل ارتباط بین مردم و دولت هستند و دستگاههای اجرایی مردم را در جریان فعالیت های خود قرار دهند.
در این نشست خبرنگاران سوالاتی را پیرامون مسائل استان مطرح کردند که استاندار گلستان به این سوالات پاسخ لازم را ارائه کردند.
- خبرگزاری فارس:استاندار گلستان در خصوص انتقادات تندی که در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی پیرامون سردار آزمون بازیکن گلستانی تیم ملی فوتبال کشورمان شده است، گفت: ماسعی کنیم یک جوان قهرمان و شایسته که نام و نشان جهانی پیدا کرده را حمایت کنیم و نباید شخصیت‌اش را بشکنیم.
وی  با اشاره به اینکه در برخی از شرایط ورزشکاران آمادگی بدنی خوبی ندارند ولی ما همیشه باید به قهرمانان خودمان افتخار کنیم، افزود: کسی حق ندارد آزمون را  متهم به کم کاری کند چون هر آنچه در توان داشت تلاش کرد و سرمربی تشخیص می‌دهد که از کدام بازیکن استفاده کند یا نکند که نظر وی بستگی دارد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه سردار  از این آزمون بزرگ بسلامتی عبور کند، یاد آور شد: وی نیز حداکثر ظرفیت خودش را به کار ببرد و با آن روحیه جنگندگی که در تیم‌های باشگاهی خودش داشت مردم ایران را بیشتر خوشحال کند.
استاندار گلستان در خصوص مذاکرات خود با اسپانسر های ورزشی گفت: قرار است مدیر کل ورزش و جوانان طی ۱۰ الی ۱۵ روز آینده تفاهم‌نامه‌ای با اسپانسر فوتبال امضاء کند و در حد تیم لیگ دسته دو در فوتبال کشور سهمیه داشته باشیم که این قول را از آنها به صورت شفاهی گرفتیم و بعد از بازی‌های آسیایی ووشو این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
دکتر هاشمی افزود:شهرداری گنبد با حمایت استانداری و شهرداری این شهرستان در رشته والیبال و شهرداری گرگان نیز با تصویب بودجه 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی در رشته بسکتبال امسال تیم داری خواهند کرد.
- خبرگزاری مهر: استاندار گلستان با اشاره به وضعیت طرح گردشگری آشوراده اظهارکرد: تلاش می‌کنیم همه فعالیت های که طرح آشوراده طی می‌کند براساس قانون باشد.
دکتر هاشمی افزود:  گرفتن مجوز اجرای طرح در آشوراده که یکی از چند منطقه حفاظت شده کشور است، سخت بود و باید از کمیسیون تبصره 2 مجوز گرفته و پس از آن هم باید کمیسیون طبیعت‌گردی با همان اعضاء به همراه منابع طبیعی تشکیل شود و پس از اخذ مجوز طبیعت‌گردی، باید در شورای عالی معماری و شهرسازی هم مصوب شود که کارهای خوبی انجام شده است.
وی تأکید کرد: تا این فرآیندها طی نشود اقدامی در آشوراده نخواهیم کرد و امیدوارم مجوزها در تیرماه گرفته شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه بلند مرتبه‌ سازی در آشوراده اتفاق نخواهد افتاد، گفت: اقدامات گردشگری در این جزیره شکل بوم‌گردی دارد و بیش از نیمی از کارهایی که قراراست انجام شود، با چوب خواهد بود.
وی در ادامه به موضوع خلیج گرگان اشاره کرد و یاد آور شد: لایروبی یکی از کانال‌های اصلی (چاپاقلی)، لایروبی برخی از رودخانه‌های منتهی به خلیج  و انتقال آب از نکارود که مورد سوم به دلیل احداث سد در بالادست این رودخانه، احتمال کمتری دارد.
- خبرگزاری تسنیم:دکتر هاشمی با اشاره به اینکه  ۴ کارگروه در بانک‌های طرف قرارداد، بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به منظور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روستایی مستقر می‌شوند، افزود: وظیفه هر یک از این کارگروه‌ها که حدود ۸ نفر عضو دارد بررسی پرونده‌های متقاضی دریافت تسهیلات ارزان قیمت روستایی و رفع نواقص و اشکالات برای تسهیل در انجام کار است.
وی افزود: شهروندان و روستاییان می‌توانند برای طرح سوالات خود در حوزه وثیقه و تسهیلات به کارگروه‌های مستقر در بانک‌ها مراجعه کنند.
استاندار گلستان گفت: در استان گلستان متوسط پرداخت تسهیلات ۱۰ درصد و بالاتر از میانگین کشور است، اما این آمار رضایت بخش نیست و امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم نمونه الگوی اجرایی در سطح کشور شویم.
این ۴ کارگروه به سرپرستی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری و مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تشکیل شد.
- خبرگزاری ایرنا: دکتر هاشمی در ادامه به استفاده از توان زنان در پست های مدیریتی استان اشاره کرد و گفت: از هشت ماه گذشته تاکنون 3 زن در معاونت فرمانداری شهرهای استان مشغول به کار شدند که این اتفاق کم نظیر نشان دهنده وجود زمینه کافی و مناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی است.
استاندار گلستان بیان کرد: هم اینک 11 بانوی دیگر به عنوان معاونان مدیران کل دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند که پس از مطالعه و بررسی ظرفیت این قشر فرهیخته و توانمند ، چند زن به عنوان مدیرکل در بخش های مختلف منصوب خواهند شد.
- خبرگزاری گلستان ما: دکتر هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد وجود فساد در برخی دستگاه ها نیز گفت: بدون هیچ چشم پوشی با مدیران متخلف برخورد قانونی کرده و تحمل حضور این گونه افراد در راس دستگاه های اداری و اجرایی استان را نداریم.
وی به دریافت مجوز نانوایی توسط برخی افراد و اجاره دادن آنها اشاره کرد و افزود: دریافت مجوز و موافقت اصولی و اجاره دادن و یا فروختن آن به افراد دیگر تخلف است و  با سوء استفاده کنندگان برخورد جدی خواهد شد.
استاندار گلستان ادامه داد: مجوز نانوایی کسانی که از 5 سال قبل این موافقت نامه ها را دریافت و آن را اجاره داده و یا فروخته باشند ، باطل خواهد شد.
وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد استفاده از دوستان و نزدیکان خود در پست های مدیریتی نیز گفت: تا حد امکان تلاش می کنم از گلستانی ها در مسوولیت ها استفاده شود و فقط به صورت انگشت شمار آن هم به دلیل نبود جایگزین مناسب، از نیروهای توانمند و با سابقه در برخی مسوولیت ها استفاده کردیم .
- خبرگزاری البرز گلستان: دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه  ما برای حق طلبی انقلاب کردیم تا حقوق و مساواتی که در دین ما است را پیاده کنیم اظهار کرد:ما باید در کارهای خودمان حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهیم و از آن به عنوان یک اولویت یاد کنیم.
وی افزود: ما موظف هستیم به حقوق جوانان، حقوق کودکان، حق کار کودک و ... توجه کنیم زیرا  بسیاری از کشورها از ما عقب بودند اما پس از جنگ‌ها خط کشی به نام قانون گذاشتند و از آن پیشروی نمی‌کنند.
استاندار گلستان با بیان اینکه فقط جلسه گذاشتن کافی نیست، گفت: آموزش ما در حقوق شهروندی کافی نیوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی اشراف کامل بر آن ندارند.
- هفته نامه آفتاب گلستان: استاندار گلستان نقش احزاب و گروه های سیاسی را در استحکام بنیان خانواده مهم خواند و بر لزوم استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.
دکتر سید مناف هاشمی با اشاره به اینکه جوامع مترقی تجربه استفاده از نهادها و سمن ها را دارند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، افزود: یکی از آسیب‌های بزرگ امروز در جامعه بحث خانواده و مسائل اجتماعی است که باید به این مهم توجه داشت.
وی با بیان اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی ظرفیت‌هایی هم سان هستند که می‌توانند موثر باشند، یاد آور شد: اگر دموکراسی و آزادی را قبول داریم همه گروه‌ها بر اساس منطق باید حرف بزنند و همه ی گروه‌های سیاسی باید دیده شوند و دیدگاه‌های خود را اعلام کنند.
استاندار گلستان شایستگی و توانمندی را مهمترین مولفه برشمرد و گفت: نباید گمان کنیم که گروه‌ و حزب ما نسبت به بقیه ارجحیت دارد بلکه باید شایستگی و توانمندی و ویژگی‌های دیگران را مدنظر قرار دهیم.
دکتر هاشمی گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های احزاب در تقویت و استحکام خانواده استفاده کنیم و شکاف بین نسلی با خانواده باید برطرف شود.
لازم به ذکر است که استاندار گلستان به سوالات هر کدام از خبرنگاران نیز بطور جداگانه پاسخ داد.
                                            

                                     

                                      

 

                                     

                                      

                                      

 


 

 


 


 


 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .