عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقاء هر جامعه ای به کتاب بستگی دارد

استاندار گلستان در مراسم افتتاح کتابخانه سیار روستایی:

ارتقاء هر جامعه ای به کتاب بستگی دارد

ارتقاء هر جامعه ای به کتاب بستگی دارد

 استاندار گلستان با اشاره به اهمیت مطالعه در اسلام گفت: ارتقاء هر جامعه ای به کتاب بستگی دارد و هر جامعه ای که خواندن را از دست بدهد ارتقاء پیدا نمی کند طوریکه ورود به کتابخانه و مطالعه کتاب به معنی روبرو شدن با تفکرات بزرگ، حقایق بزرگ و انسان های بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون گلستان، دکتر حسن صادقلو در آیین افتتاح متمرکز کتابخانه های سیار استان با اشاره به رسالت گسترده مجموعه کانون افزود: کتاب می تواند یک فرد را امت و فردی را امام کند و از این حیث کتابخانه های سیار علاوه بر اینکه حامل کتاب و رسالت کتاب رسانی به نقاط مختلف را دارند، حامل روح های بلند، حقایق بلند هستند.

وی با اشاره به این اعتقاد که کتاب به عنوان نشر دهنده حقایق است، رسالت دستگاه هایی که در عرصه و عرضه کتاب فعالیت دارند را از حیث برتری کتاب برای نشر تدبر، تفکر، علم و دانش در دنیای پیشرفته نوین، رسالتی قابل توجه و مهم دانست.

دکتر صادقلو ضمن توصیه به مطالعه برای کودکان و نوجوانان امروز تصریح کرد: با وجود تمام پیشرفت ها و رسانه های رقیب، همچنان کتاب راحتی و آرامش خود را دارد و هر کس که بتواند مستقیما کشف علم کند تعالی آن نسبت به آنچه که می شنود بهتر و زودتر است و آثار ماندگاری خواهد داشت.

همچنین وی به اهمیت سبد فرهنگی نسبت به سبد غذائی اشاره داشت و گفت: اگر از سبد غذائی کم بشود و به سبد فرهنگی در حوزه کتاب افزوده شود علاوه بر اینکه شخص ضرر جسمی نخواهد داشت به رشد علم و دانش در جامعه خواهد انجامید که این خود یک زیر ساخت بسیار مهم است.

دکتر صادقلو با ذکر این مطلب که با افتخار این ساعات را در محضر شما هستم سخنان خود را پایان داد.

همچنین مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: از سیاست ها و اهداف کانون تعامل با دیگر دستگاه ها، چابک سازی نیروها و همچنین توجه به بخش های محروم و روستایی است که با افتتاح 5 کتابخانه سیار روستایی و همچنین یک فروشگاه سیار برای کل استان بخشی از این انتظار برآورده خواهد شد .

عبدالرحیم سیفی افزود: با فعالیت این 5 کتابخانه تعداد مراکز فرهنگی هنری استان گلستان از 17 به 22 مرکز افزایش پیدا می کند.

وی هدف از افتتاح مراکز سیار را توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و همچنین توزیع عادلانه سرانه فرهنگی در سراسر استان دانست و گفت: کودکان و نوجوانان روستایی از این پس کتابی را می خوانند که بچه های شهرهای بزرگ می خوانند و فعالیت های فرهنگی و هنری را انجام می دهند که در سراسر ایران اسلامی انجام می شود.

وی در ادامه صحبت های خود راز این موفقیت بزرگ را همدلی و همراهی و مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی بیان کرد و گفت: امروز شاهد مصداق بارز مدیریت جهادی در سالی که مقام معظم رهبری با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام نهادند هستیم و این جز همراهی و همدلی عزیزان در آموزش و پرورش و کتابخانه های استان نبود.

انتصاب مشاور کودک و نوجوان در استانداری ، پیگیری سهم زکات برای تهیه کتاب، همراهی و پشتیبانی استانداری برای تجهیز هر چه بهتر وتمام تر کتابخانه های سیار و افزایش تعداد آنها در استان از جمله درخواست هایی بود که سیفی در پایان صحبت های خود از استاندار گلستان داشت.

شایان ذکر است تا قبل از این استان گلستان مجموعا دارای 17 مرکز ثابت و سیار اعم از 14 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک سیار شهری و یک کتابخانه پستی بود که با شروع بکار 5 کتابخانه سیار روستایی تعداد مراکز استان به 22 مرکز افزایش پیدا کرد.

 

در سی و ششمین سالگرد گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 5 کتاب خانه سیار روستایی به همراه 1 فروشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور استاندار گلستان و جمعی از مدیران ستادی استانداری و مدیران کل استانی افتتاح شد.

 

از 19 بهمن ماه، مینی بوس های تجهیز شده به امکانات کتاب خانه ای کانون و یک دستگاه کاروان در قالب فروشگاه سیار فعالیت خود را در روستاهای شهرستان های گرگان، علی آباد، گالیکش، آق قلا و گمیشان آغاز کردند.

ارتقاء هر جامعه ای به کتاب بستگی دارد

 

ارتقاء هر جامعه ای به کتاب بستگی دارد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .