عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید فرهنگ درخت یاری را به درخت کاری متصل کنیم

استاندار گلستان:

باید فرهنگ درخت یاری را به درخت کاری متصل کنیم

باید فرهنگ درخت یاری را به درخت کاری متصل کنیم

استاندار گلستان در جلسه ستاد فضای سبز استان اظهار کرد: در هفته درختکاری باید فرهنگ درخت کاری را به درخت یاری متصل کنیم و موضوع پر اهمیت نگهداری را جدی بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه درخت یاری به نوعی مرحله داشت در زراعت محسوب می شود تصریح کرد: باید در روستاها با همکاری دهیاران و ارائه گونه های مثمر مردم را در امر کاشت و نگهداری درختان سهیم و با ارائه بسته های تشویقی به بقای درختان کاشته شده کمک کنیم.

گفتنی است، در حالیکه کمتر از یک هفته به آغاز هفته درختکاری زمان باقی مانده است سه کمیته شهری، روستایی و راهها و مناطق برنامه های خود را برای کاشت و نگهداری از درختان در این جلسه ارائه کردند.

کمیته روستایی با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری 200 هزار اصله نهال را در در روستا توزیع می کند و علاوه بر آن در 10 بوستان جدید الاحداث بنیاد مسکن و همچنین روستاهای که دارای محور آنتنی تا جاده اصلی هستند به کاشت درخت می پردازد.

این کمیته برنامه دارد نگهداری درختان را با همکاری دهیاری، دانش آموزان و مردم صورت دهد و در یک افق 5 ساله حجم درختکاری روستایی را به یک میلیون اصله برساند.

کمیته شهری نیز در مبادی ورودی 6 شهر اینچه برون، آق قلا، سیمین شهر، کلاله ، نوکنده و خان ببین با آمادگی شهرداری هایشان درخت کاری خواهد کرد که البته با نظر استاندار گلستان مقرر شد تمامی شهرها مخاطب قرار داده شوند و برای آنها سهمی از درختکاری مشخص شود.

همچنین شهرداری گرگان از آذرماه برنامه های درختکاری سال جاری را آغاز کرده و تاکنون 13 هزار اصله نهال چنار، نارنج، زیتون و سرو را در سطح شهر کاشته ، 2 هزار نهال با مشارکت مرمی کاشته شده و 3 هزار نهال را بین مردم توزیع کرده است. در عین حال سم پاشی و مشاوره رایگان و توزیع 5 هزار گلدان خانگی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

در کمیته راه ها و مناطق نیز اداره راه و شهرسازی با همکاری جمعیت هلال احمر، 17هزار اصله نهال را در 35 کیلومتر از جاده های بین راهی و 12 هزار اصله نهال را در 23 کیلومتر از جاده های نزدیک به شهرها می کارد.

همچنین اداره کل منابع طبیعی نیز 45 هکتار از اراضی داشلی برون و اینچه برون را با همکاری مرزبانی و فضای 7 آب بندان را درختکاری خواهد کرد وهمچنین آمادگی توزیع 60 هزار اصله نهال را بین کشاورزان جهت زراعت چوب دارد.

لازم به ذکر است طبق برنامه های اعلام شده در یک افق 10 ساله ، 500 کیلومتر به سطح جنگل های استان گلستان اضافه خواهد شد.

 

باید فرهنگ درخت یاری را به درخت کاری متصل کنیم

 

باید فرهنگ درخت یاری را به درخت کاری متصل کنیم

 

باید فرهنگ درخت یاری را به درخت کاری متصل کنیم

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .