عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

استاندار گلستان:

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

 استاندار گلستان در همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: روح میراث فرهنگی عبرت آموزی از تاریخ و هویت بخشی است که از داشته های بزرگ خود غافل نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه تشکیل انجمن های میراث فرهنگی اتفاق مبارکی است، گفت: تشکیل این انجمن ها بارقه های خوبی از برون سپاری و واگذاری کار مردم بر مردم است تا آنان در حفظ و نگهداری آثار میراثی ارزشمند خود نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید تاثیر حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی را در زندگی شان ببینند، خاطر نشان کرد: گاهی مردم چیزهایی دارند که نمی خواهند میراث از آن آگاه شود و بنوعی میراث هراسی در آنها وجود دارد اما باید با استفاده از فرمول هایی این نگاه مرتفع شود و آنان تأثیر مثبت همکاری خود با ادارات میراث فرهنگی را ملموس احساس کنند.

رئیس انجمن های میراث فرهنگی استان با تاکید بر اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی لازم الاجراست، گفت: باید گمانه زنی های میراثی و نیز تاریخ استان بررسی و آماده شود و همچنین ضمن تبیین نقشه راه در حوزه میراث و دانش بومی حوزه میراث فرهنگی، شبکه ی عیونی از نیروهای متخصص و متعهد ایجاد شود.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه ای، داعش را نابود کننده تمامی بناهای میراثی در حوزه حمایتش دانست و افزود: داعش به دنبال آن است که دنیای اسلام تکیه گاهی از میراث فرهنگی هویت بخش خود نداشته باشد و در این راه تمام آثار تاریخی هویت بخش سرزمین های اسلامی را نابود می کند.

دکتر صادقلو یادآور شد: در مسیر حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، همه از جمله دهیاران، بخشداران، فرمانداران و تمامی مدیران نقش قابل توجهی دارند و باید در این راه از نگاه خود محورانه دوری کرده و با نگاه همکاری و همیاری تلاش مضاعفی داشته باشند.

همچنین در این همایش مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه با نگاه جدید، رویکرد ها در این اداره تغییر یافته، گفت: تا پایان خردادماه جاری کلنگ بزرگترین موزه روستایی ایران و خاورمیانه در زمینی به وسعت 700 هکتار در حوزه شهرستان گرگان با حضور معاون ریاست محترم جمهوری بر زمین خواهد خورد.

ابراهیم کریمی این موزه را پایلوت جشنواره اقوام دانست و افزود: این موزه دومین موزه روستایی کشور است که احداث می گردد و احداث آن بسیاری از دغدغه های حوزه میراث و خصوصا موزه روستایی و جشنواره اقوام را کاهش می دهد.

وی از کلنگ زنی بزرگترین موزه باستان شناسی شرق کشور در گنبد کاووس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: افتتاح بازارچه صنایع دستی گرگان در این ماه انجام خواهد شد و ما آمادگی ایجاد بازارچه صنایع دستی در تمامی شهرستان های استان را داریم.

لازم به ذکر است همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی استان با حضور فعالان حوزه میراث فرهنگی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

 

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

 

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

 

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

 

روح میراث فرهنگی، هویت بخشی و عبرت آموزی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1546
  • کد خبر : 9494