عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل انجمن میراث فرهنگی فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستایی است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

تشکیل انجمن میراث فرهنگی فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستایی است

تشکیل انجمن میراث فرهنگی فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستایی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گنبدکاووس در جلسه هماهنگی تشکل های مردم نهاد انجمن میراث فرهنگی گنبدکاووس گفت: تشکیل انجمن میراث فرهنگی فرصتی بسیار خوب برای استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستایی در کنار مردم برای حفظ و نگهداری از میراث با ارزش تاریخی است.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: به طور قطع با ساختار تعریف شده در تشکیل انجمن میراث فرهنگی در حوزه اجرای برنامه های میراث فرهنگی شاهد موفقیت های خوبی خواهیم بود.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: انجمن میراث فرهنگی بر حسب ضرورت و تشخیص سازمان میراث فرهنگی در مراکز استان ها، شهرستان ها، شهرها، بخش ها و روستاها به نام محل و حوزه اثر تاریخی تشکیل می شود.
مریم آق آتابای افزود: جلب حمایت مادی و معنوی مردم و شریک کردن همه جانبه آنان در زمینه پژوهش، حفظ، احیا، معرفی و آموزش میراث فرهنگی از مهمترین اهداف تشکیل انجمن میراث فرهنگی است.
وی آشنایی با قوانین و مقررات ناظر به پژوهش، حفظ و احیا و معرفی آثار به مردم، ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی به منظور اجرای مطلوب برنامه های پژوهشی، شناسایی وجوه ناشناخته میراث فرهنگی مناطق، تشویق و ترغیب مردم به رعایت احترام به میراث فرهنگی و حفظ و صیانت از آن، پیدا کردن راه های عملی برای جلوگیری از حفاری های غیرقانونی و تخریب آثار تاریخی و همکاری با هیات های تخصصی اعزامی از سازمان میراث فرهنگی را از شاخص ترین وظایف این انجمن برشمرد.
وی ادامه داد: با توجه به پیشینه روستاهای شرق استان گلستان در حوزه میراث فرهنگی و وجود آثار تاریخی بسیار، میراث فرهنگی برای استفاده از ظرفیت های مردمی قرار است در محل بخشداری یا مرکز دهستان‌های شهرستان گنبدکاووس، جلسه مشابه امروز را با حضور اعضا تشکیل دهد.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: در کنار حفظ آثار فرهنگی، حفظ و احیای آیین های بومی و محلی فراموش شده و تلاش برای ثبت آثار ملموس و ناملموس منطقه با تشکیل انجمن میراث فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 329
  • کد خبر : 64700