عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه


مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 استاندار گلستان در آغاز نشست خبری گفت: اصحاب رسانه فرهنگ ساز هستند وآینده استان در برخی زمینه ها را دقیقا اصحاب رسانه راهبری می کنند و از این جهت شما نقش اساسی دارید.

دکتر صادقلو در عصر روز پنج شنبه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان،با بیان این که اصحاب رسانه رکن اصیل بر ایجاد فضای فرهنگی سالم و همچنین درراستای حاکمیت دموکراسی با آموزه های انقلاب اسلامی است اظهار کرد: مدت ها شوق دیدار شما را داشتیم اما به دلیل کثرت کار و برخی حوادث در استان موجبات تاخیر در این دیدار را فراهم کرد ولی ما امیدوار هستیم تا بتوانیم در دل نهادینه کردن روابط، ارتباط مستمر را با هم ساماندهی کنیم و از رهنمودهای همه عزیزان استفاده کنیم .

خبرنگار خبرگزاری ایرنا:در خصوص مشکلات اعتباری و کسری بودجه استان و راه کارهای استاندار برای درآمد زایی و همچنین سرمایه گذاری در استان چه برنامه هایی دارید؟

صادقلو: از روزی که بنده مدیریت استان را به عهده گرفتم به عنوان خدمت گزار حساسیت اول من به مدیریت توزیع و مباحث اقتصادی بود که معنای مدیریت توزیع ، توجه به منابع دولتی است که ما در گام اول از ظرفیتی که در منابع دولتی بود حساس بودیم و پیگیری انجام دادیم .

استاندار در ادامه افزود: ما استان را با 65 میلیارد تومان کسری تحویل گرفتیم و در راستای مدیریت توزیع توانستیم 10 درصد در سال جاری نسبت به دیگر استان ها اضافه تخصیص دریافت کنیم و همین 10 درصد اضافه تخصیص موجب شد تا ما برخی قرض های قبلی استان را هم از این محل پرداخت کنیم و خلا ها را پر کنیم .

وی با بیان این که امروز مطالبات عمده مردم استان خارج از توسعه سیاسی ، توسعه اقتصادی است گفت: درراستای توسعه اقتصادی مطالبات اصلی مردم جذب فارغ التحصیلان بیکار و رونق تولید است. گام دوم در راستای جذب اعتبارات مدیریت تولید بود که باید منابع جدید راایجاد می کردیم و منابع بانکی را به عرصه وارد می کردیم، اما منابع بانکی در داخل استان به دلایل مختلف مورد آسیب قرار دارد.

صادقلو در ادامه برخی آسیب های منابع بانکی را مربوط به معوقات دانست و گفت: استان مبلغ قابل توجهی از معوقات بانکی را دارد که رقم تقریبی آن حدود 700 میلیارد تومان است و ما نسبت به این موضوع معوقات حساسیت داریم که برخی از افرادی که نمی توانند در حال حاضر آن را پرداخت کنند باید مهلت برای آن در نظر بگیریم و برخی که می توانند آن را پرداخت کنند و نمی کنند باید برخوردی جدی شود.

استاندار گلستان بخش دیگری از مشکلات حوزه اعتباری استان را مربوط به معافیت به حق کشاورزی در استان دانست و افزود:بیشترین محصول در استان ما کشاورزی است والبته کشاورزی به حق مشمول مالیات است که از این جهت که ما یک نقدینگی عظیمی را در این جهت دراستان از دست می دهیم که از جمله آسیب های استان است.

وی آُسیب سوم در بخش اعتباری استان را این دانست که برخی از ظرفیت های تولیدی در استان ما برند هستند اما منابع درآمدی آن در استان ما نیست که نمونه بسیار مهم آن گندم است .

وی افزود: ما در استان ظرفیت تولید حدود یک میلیون تن گندم را داریم و به همین مقدار نیز سیلو و کارخانه آرد داریم اما مجوز آرد 300 هزار تن را در استان داشتیم که تنها برای یک سوم ارزش افزوده ایجاد می کرد اما در سال جاری در حال حاضر مجوز 700 هزار تن تولید آرد در استان گرفته ایم.

استاندار گلستان در ادامه افزود: برخی تولیدات معدنی استان هم در قسمت های جنوبی در استان وجود دارد ولی مراودات آن در استان نیست و این مساله هم منابع ما را در استان دچار کمبود کرده است .

وی بیان کرد: طبق مصوبه بانک مرکزی مصارف تابعی از منابع بانکی است و در استان ما به دلایل مختلف مصارف بانکی گاهی تا 188 درصد بالای منابع بوده است و گاهی نسبت به منابع دچار جریمه می شدیم وباید ویژه بینی در استان در راستای این منابع شکل بگیرد و معوقات را کنترل و آسیب ها را حل کنیم .

صادقلو در بخش سرمایه گذاری در استان افزود: در سرمایه گذاری تعاملات وسیع را درعرصه های مختلف داریم و امید داریم پنجره واحد را در استان باز کنیم که مشوقی برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در استان باشد و در ظرف چند روز تا یک الی دو هفته یک سرمایه گذاری که به استان وارد می شود بتواند مجوزهای لازم را اخذ کند.

گلستان سلام: چند پروژه نیمه در تمام استان وجود دارد و علت عدم بهره برداری از برج گرگان چیست و آیا فشارهای وارده ازسوی برخی نهادهای خاص وجود دارد یا خیر؟

صادقلو: 1000 پروژه در داخل استان به صورت نیمه تمام است که در شرایط غیر تورمی نیاز به دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیا ز است. اگر شرایط غیر تورمی باشد و تخصیص نیز 100 درصد اتفاق بیفتد ؛ 12 سال زمان لازم است تا پروژه ها به اتمام برسد، ولی مشکل اینجاست که در صورت تکمیل این 1000 پروژه تحول خاصی نیز در استان رخ نمی دهد و ما در این مساله اولویت بندی داریم .

وی 30 طرح تحول آفرین را که در استان بنیان گذاری شده است را از اولویت های استان ذکر کرد و گفت: این طرح ها می توانند در استان تحول زا باشند.

استاندار در بخش ایجاد اشتغال در استان گفت: تمام بسته های اجرایی اشتغال ای سی تی در استان آماده شده است و کشور به عنوان پایلوت کشوری ما را قبول دارد و امیدوار هستیم بخش عمده ای از این جوانان در راستای اشتغال دانش بنیان و حرفه اساسی مشغول به کار شوند.

صادقلو درادامه راه آهن قزاقستان – ترکمنستان و ایران را از بزرگترین طرح های اقتصادی استان ذکر کرد و گفت: 25 درصد این پروژه باقی مانده است که در صورت تکمیل ، ما را یک کرویدر بزرگ منطقه ای می کند و دولت هم روی این پروژه اتفاق نظر دارد .

استاندار بیان کرد: راه آهن گرگان مشهد، راه آهن گرگان به شاهرود و تکمیل بندر خواجه نفس از طرح هایی است که حساسیت های ما است ونجات 300 هزار از اراضی ما در شمال استان نیز از دیگر دغدغه های ماست.

وی در خصوص برج گرگان و عدم بهره برداری از آن نیز تاکنون گفت: فشاری برای بهره بردای از این برج از سوی نهاد خاصی نیست و ما به شهرداری اعلام کرده ایم که از رستوران گردان آن می توانند به نحو خوبی بهره برداری کنند.

خبرگزاری مهر: علت سیل های تکراری استان قطع درختان جنگلی بیان شده است دراین زمینه چه برنامه های برای حفظ منابع طبیعی دارید ؟

صادقلو: تمام عوامل سیل در استان مربوط به درختان نیست بلکه مباحث توپولوژی و نوع هوا و سیل های نقطه ای در استان نیز از دیگر عوامل بروز سیل در استان است اما در مبحث منابع طبیعی همیشه نگاه ما با حساسیت همراه بوده است علیرغم این که برخی نظرات کارشناسی شاید نگاه من را نقض کند . من اعتقاد دارم که باید هر نوع بهره برداری از منابع طبیعی ممنوع شود ولی دولت مصوبه ای در این زمینه دارد که باید درختان فرسوده و شکسته قطع شود ولی ما اعتقادداریم که شرایط بهره برداری از همین مقدار نیز باید ممنوع شود تا ما به شرایط تجهیز درست برسیم.

وی طرح جامع سیل را از طرح های مورد تاکید دانست و گفت: بیش از 51 میلیارد تومان دولت برای خسارات سیل به استان مصوب کرده است که بخشی از آن بلا عوض است ولی هنوز تخصیص اتفاق نیفتاده است ولی ما به شدت پیگیر آن هستیم .

استاندار از پیگیری80 میلیارد تومان اعتبار دیگر در خصوص خسارات سیل خبر داد و گفت: این مبلغ با پیگیری معاونت برنامه ریزی در حال انجام است و در هفته آینده تصویب می شود .

عکاس خبرگزاری مهر : در خصوص احداث جاده در پارک ملی گلستان چه نظری دارید؟

صادقلو: در این مسیر باید هم برای نجات عرصه محیط زیست وهم جلوگیری از حوادث غیر مترقبه فکری می کردیم به همین علت پیگیر تکمیل جاده نوکنده به سمت آشخانه از مسیر گلیداغ هستیم و طرح های اولیه آن در حال انجام است و در نظر داریم از پارک در حد استفاده گردشگری و توریستی بهره برداری شود و تنها ماشین های سواری حق رفت و آمد از آن را داشته باشند و جاده ابر هم از نظر محیط زیست احداث جاده درآن ممنوع شده است.

 روزنامه گلستان نو : ساخت و سازهای غیر مجاز در حواشی جنگل های استان زیاد است و در این زمینه چه پیگیری ای انجام داده اید؟ خبرنگاران استان مشکلات زیادی اعم از بیمه و حقوق و مزایا دارند برای رفع مشکلات خبرنگاران و رسانه های استان جه تدابیری دارید؟

صادقلو: ساخت و سازهای غیر مجاز از آسیب های استان های شمالی است که تبعات اجتماعی خاصی را نیز ایجاد کرده است. رسانه ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند و و سه جلسه شورای تامین استان به همین موضوع اختصاص داشت. برخی ساخت و سازهای غیرمجاز حکم تخریب داده شده است و در خصوص زیارت نیز مدیریت آن به شهرداری واگذار شده است و شهرداری من بعد مسئول است. اما در خصوص عرصه هایی که از قبل مجوز گرفته اند به دنبال تمهیداتی هستیم که همت همه مردم و عرصه های قدرت نظیر قوه قضاییه و مجلس را می طلبد که برخی مشکلات در این زمینه برون استانی و برخی درون استانی است.

در خصوص مشکلات خبرنگاران این مشکلات از دغدغه های ماست و ما نسبت به آن حساسیت داریم ودر خصوص خبرنگاران منزلت شکنی شده است و ما با حساسیت پیگیر این موضوع هستیم .

گرگان آنلاین شنیده ها حاکی از سفیر شدن شما در آفریقای جنوبی است این اخبار چقدر صحت دارد؟

صادقلو: همه سخنانی که در این خصوص گفته می شود هیچ مبنایی ندارد و من از تهران به گلستان آمده ام و از گلستان نیز به رامیان می روم و تا زمانی که تکلیف شرعی است در استان حضور دارم .

خبرنگار سایت ترکمن سسی : در خصوص سایت پتروشیمی چه برنامه ای دارید و و برخی انتصابات داخل استان خصوصا در مناطق ترکمن نشین به چه دلایلی بوده است؟

صادقلو: پتروشیمی از حساسیت های ماست و برای این موضوع ما جلسات مختلف را برگزار کرده ایم و نظر برخی کارشناسان این است که پتروشیمی مواد گازی است و تولیدات آن آمونیاک و اوره است و این تولیدات ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشد اما ما در باب دفاع از مردم پیگیری های زیادی را انجام داده ایم . استاندار ادامه داد: مردم در این پروژه 37 میلیارد تومان پول گذاشته اند و ما نیازمند 400 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این طرح غیر از بحث ارزی آن نیز هستیم .همچنین پیگیر این موضوع از جانب وزیر نفت نیز هستیم .

وی در خصوص عزل و نصب های استان هم گفت: ما شاخص عزل و نصب داریم و برخی محدودیت های قانونی نیز نسبت به برخی عوامل داریم .

خبرنگار خبرگزاری فارس: در خصوص اختلاف نظر نمایندگان مجلس واستاندار چه نظری دارید و این اختلافات چه مقدار صحت دارد؟

صادقلو: بنده هم اهل تعامل هستم و هم متعادل هستم و انتصاب های ما در استان نیز در سایه این تعامل بوده است و هم انتخاب های متعادلی بوده است . ما به عزیزان نماینده احترام ویژه ای قائل هستیم و تعامل را در حد ظرفیت های قانونی آن به کار گرفتیم و اختلافات ما و نمایندگان اختلافات مبنایی نیست و گاهی برخی از اختلافات دیدگاه های سلیقه ای است و خود این ممکن است مباحثی را مطرح کند.

دکتر صادقلو بیان کرد: در راستای توسعه استان با نمایندگان همنوا هستیم و روح واحدی داریم و اختلافات نیز سلیقه های جزیی است .

سوال خبرنگار صداو سیما: درمورد ایجاد بازارمشترک مرزی با توجه به ایجاد خط ریلی در منطقه اینچه برون و توسعه طرحهای گردشگری ( آشوراده ) و ایجاد هتل ها و اماکن اقامتی با توجه کمبود آن در سطح استان وکم آبی مهار آبهای سطحی چه تدابیری اندیشیده اید؟

صادقلو: دغدغه ما نسبت به منطقه مرزی اینچه برون جدی است در راستای کریدور شدن ریلی وآبی که می تواند این مرکزیت را ایجاد کند و به همین منظور 750 هزارهکتار از اراضی آن منطقه به منظور ایجادمنطقه ویژه خریداری شده و4 شرکت داخلی وخارجی در حال فعالیت درآن هستند.

وی استقرار اداره استاندارد و برخی از موارد گمرکی را از دغدغه های این منطقه برشمرد که با جدیت پیگیری می شود. مهارآب نکته مهم دیگری است زیرا اگر به این موضوع حساس نشویم استان با معضل جدی مواجهه خواهدشد.

به گفته وی ؛ قریب ده سال آینده استان به 7 میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد اما با شرایط موجود تنها می توانیم 4 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آن را فراهم کنیم . انتقال آب از مازندران ، ساماندهی آبهای سطحی ، آبیاری بارانی و فرهنگ سازی جهت صرفه جویی اقداماتی است که در این حوزه باید انجام شودوهمچنین سدهایی که در استان درحال احداث و یا در دست مطالعه است اقداماتی است که در همین راستا می باشد.

خبرگزاری ایسنا : درخصوص تفاهم نامه ای که درگذشته توسط مدیران وقت با پژوهشکده رویان درخصوص ایجاد مرکز تحقیقات خون بند ناف در منطقه شمال کشور به مرکزیت گلستان وهمچنین ایجاد مرکز درمان ناباروی تاکنون چه اقداماتی انجام شده است؟

صادقلو: درخصوص ایجاد مرکز تحقیقات خون بند ناف در منطقه شمال کشور به مرکزیت گلستان جلسات متعددی برگزارشده است که امیدواریم تا پایان تیرماه کا ر درمسیر اجرایی قرارگیرد. در زمینه مرکز ناباروری نیز در سفر اخیر وزیر بهداشت هم این موضوع مطرح شد و وزیر قولهای مساعدی دادند که در جلسه جمع بندی نهایی در تهران مجدداً مطرح و پیگیری خواهدشد.

پایگاه خبری عدالتخواهان گلستان: خبرنگار عدالتخواهان انتقادهایی در مورد انتصابات صورت گرفته استاندار گلستان مطرح کرد؟

صادقلو : درنظام جمهوری اسلامی هرکاری مرجع خاصی دارد مانیز در انتصاب فرمانداران از مراجع ذیصلاح قانونی استعلامات لازم را دریافت کردیم و وزارت کشور نیز بررسی های لازم را انجام داده ؛ اما هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلف آنان اعلام نشده است.

وی افزود: حساسیت ما به پاکدستی مدیران نکته ای اساسی است اگر موردی وجود داشته باشد بنده مسئول هستم و این موضوع به صورت خصوصی با حضور مراجع قانونی قابل بررسی خواهد بود زیرا ما به آبروی مسلمانها بیش ازهمه حساس هستیم.

سلیم : تاخیر در انتخاب فرماندارگرگان به چه دلیل می باشد؟ وبا توجه به فرمایش رئیس جمهور مبنی بر اینکه مدیری که پیام 24 خرداد را درک نکرده است باید برود تدبیر شما برای مدیرانی که این پیام را درک نکند چیست؟

صادقلو: از 14 فرماندار ؛ یازده فرماندار منصوب شده اند که سه فرماندار دیگر باقی مانده که آنها نیز به وزارت کشور معرفی شده اند که در وزارت کشور در حال بررسی می باشد.

ما در هیات دولت قرار بسته ایم که تابع سیاست های دولت باشیم وفرمایشات رئیس جمهور به عنوان حرف وعمل ماست وتابع آن هستیم.

روزنامه ایران : مهمترین برنامه ها واولویت ها استاندار چیست و همچنین مصوبه انتقال آبهای سطحی مازندران به گلستان درچه مرحله ای است ؟

صادقلو: دغدغه ما در راستای توسعه استان؛ توسعه نرم افزاری است باید افق داشته باشیم و همنوا شویم مخصوصاً اصحاب رسانه باید نرم افزار ها را مدیریت کنند.

وی افزود: باید مدیریت استراتژیک در استان را تمرین کنیم ، البته مدیریت استراتژیک چهار پایه دارد که شامل افق ، شناخت وضعیت فعلی ، شناسایی آسیب ها وپیداکردن راههای سریع ، سهل و منطقی برای رسیدن به افق می باشد .

به گفته وی؛ برش استانی توسعه افق استان براساس اسناد بالادستی طراحی شده است که از 66 واحد مدیریتی استان 44 واحد دارای سند جامع مدیریتی هستند واین سند به عنوان منشور ونقشه راه آنها می باشد.

جواب استاندار در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ایران : سرانه آب در کشور 1700 متر مکعب و سرانه آب استان 1430 متر مکعب است . یعنی سرانه اب استان از سرانه آب کشور کمتر است. این یک نگرانی است که باید نسبت به آسیبها آن حساس باشیم. وی اضافه کرد: مطالعات اجرای طرح انتقال آبهای سطحی مازندران به گلستان و بخشی از کارهای اجرایی آن انجام شده است ، اما بنا به مسایلی متوقف شده که با استانداران استانهای همجوار جلسات متعددی برگزارشده تا مشکلات مشترک را حل کنیم.

روزنامه اطلاعات: درخصوص فاضلاب شهری وراه اندازی فاضلاب گرگان در چه مرحله ای است؟

در جلسات متعدد با شهرداران موضوع عمران شهری همواره مورد تاکید قرارداشته است و موضوع فاضلاب گرگان وگنبد نیز از طریق منابع بانکی وفایناس در حال پیگیری هستیم.

گلستان ما : به علت ضیق وقت سوال خود را به وقت دیگری موکول کرد .

پژواک سخن : بهتر است برنامه های ارائه شده از سوی فرمانداران ومدیران رسانه ای شود و تا مورد بررسی قرارگیرد که آیا آنان برنامه خود را عملیاتی کرده ا ند یا نه ؟ و برنامه شما برای استفاده از مدیران با گرایش اصولگرای معتدل چه بوده است یا بهتر نیست از آنان در جای دیگری استفاده شود ؟

صادقلو : حق با شماست ؛ فرمانداران در حوزه هرشهرستان بایستی برنامه ها خود را در اختیار رسانه وانظار عموم قراردهند تا بهتر مورد مراقبت قرارگیرند.

وی از مدیرکل سیاسی استانداری خواست که به فرمانداران ابلاغ نماید تا برنامه ها خود را در اختیار رسانه قراردهند.

استاندار ادامه داد: نقد به این موضوع که اصولگرای معتدل انتخاب نشده اند و یا در انتصابات مد نظر نبوده اند برمن وارد نیست ودر برخی موارد اقتضائاتی وجود داشته است.

گلستان مهر : درخواست ملاقات با استاندار و توجه بیشتر به اصحاب رسانه بویژه نشریات را در دولت یازدهم خواستارشد.

جام جم : آیا تاکنون درخصوص انتخاب اسپانسر برای تیم های ورزشی استان اقدامی شده است؟

صادقلو : موضوع با حساسیت پیگیری شده و اقدامات خوبی درحال انجا م است که در زمان خود اعلام می کنیم.

خراسان: آیا مجمع نمایندگان شمال کشور تشکیل وبرگزارشد؟

صادقلو : مجمع نمایندگان شمال کشور وجود دارد ونیازی به تشکیل نیست اما ما قول تشکیل جلسه با مجموعه استانداران شمالی راداده بودیم که این جلسات تشکیل شد و مقررشد مسائل مشترک استانها با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان شمال کشور پیگیری وحل شود.

خبرگزاری تسنیم: برای نظارت بر بانکها وارائه تسهیلات کلان چه برنامه ای دارید؟

آیا شما استانداراعتدال هستید یا اصلاح طلب ؟

صادقلو : درگذشته اتفاقاتی افتاده و یکی از مهمترین دغدغه های ما نیز همین مسئله است ، مراجع نظارتی در حال بررسی پرونده های گذشته و نظارت تسهیلات اعطایی هستند. دولت هم شدیداً موضوع را با حساسیت پیگیری می کند امیدواریم مسائل حل شود.

جواب سوال دوم شما از نظر سابقه شخصی اصلاح طلبی است وهمه این را می دانند اما از نظر رفتار تابع مش دولت هستیم وبر پیمان خود با دولت می مانیم که این در انتصابات ما نمایان است.

استاندار گلستان در پایان برای همه اصحاب رسانه آرزوی موفقیت نمودند.

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 

مشروح گزارش نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .