عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در ۱۴ شهر گلستان فعال است


انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در ۱۴ شهر گلستان فعال است

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در ۱۴ شهر گلستان فعال است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، علی اصغر اصغری در حاشیه برگزاری انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده علی آبادکتول با بیان اینکه در ۳ شهر گالیکش، گمیشان و مرواه تپه شرایط ایجاد انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به وجود آمده گفت: دامنه فعالیت این انجمن به ۱۴ شهرستان استان رسیده است.

 وی با اشاره به سابقه تشکیل انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت: در سال ۸۸ که به همین نام قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران قانونی در این خصوص مدون و شکل گرفت.

 اصغری اضافه کرد: بر اساس همین قانون آئین نامه هایی شکل گرفت و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان که یک انجمن غیر دولتی و مردمی است تاسیس و ایجاد گردید که همزمان در سطح کشور این انجمنها در استان گلستان نیز ایجاد شد.

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: در سال ۸۹ اولین انجمن در مرکز استان شکل گرفت و به تبع آن در ۱۱ شهرستان دیگر استان نیز در سال های بعد انجمن هایی تشکیل شد.

 اصغری تصریح کرد: فعالیت این انجمن در حوزه حقوقی از است که در قانون برای مصرف کنندگان تعیین شده از جمله حق برخورداری از ایمنی در خرید کالا، حق بر خورداری از اطلاعات کالا، اطمینان خاطر از قیمت هایی که بر روی کالا درج شده، مشارکت در تدوین استاندارد ها و جلو گیری ازبروز رفتارهایی است که می تواند حقوق مصرف کننده را مخدوش کند.

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان یادآورشد: وظیفه تمام مردم و مسئولین بر این است که بتوانند از این انجمن ها حمایت کنند و مردم هم زمینه مشارکت در این انجمن ها را فراهم کنند.

 اصغری اظهار داشت : بر طبق برنامه ریزی بعمل آمده انتخابات انجمن حمایت شهرستانهای مینودشت و علی آباد برگزار شده و انتخابات بقیه شهرستانهای استان نیز طبق برنامه و سر موعد مقرر برگزار خواهد شد . همچنین انتخابات انجمن حمایت مرکز استان نیز روز یکشنبه 25 خرداد در گرگان برگزار خواهد شد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1660
  • کد خبر : 11621