عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان گلستان


آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان گلستان

 فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل جنوبی دریای خزر در استان گلستان از 20 مهر ماه آغاز خواهد شد و تا پایان فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، معاون صید و صیادی شیلات استان با اعلام این خبر گفت: در این فصل صید 1213 نفر صیاد پره در قالب 18 تعاونی صیادی و توسط 160 فروند شناور اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند نمود.

مهندس یحیایی با اشاره به اقدامات اداره کل شیلات گلستان در جهت بهبود وضعیت صید ماهیان استخوانی و کمک به افزایش درآمد جامعه صیادی استان اظهار کرد: امسال بیش از 80 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی توسط اداره کل شیلات استان تولید و رها سازی شد.

وی در خصوص حفاظت از ذخائر آبزی دریای خزر بیان داشت: در سال گذشته حفاظت از ذخائر آبزی دریای خزر توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات گلستان از طریق جلوگیری از فعالیت صیادان غیر مجاز انجام شده است که نتیجه آن دستگیری 90 صیاد غیر مجاز، جمع آوری 78 باب کومه صیادان غیر مجاز، جمع آوری 54000 رشته تور صیادی غیر مجاز از داخل دریا و توقیف 71 فروند شناور غیر مجاز بوده است.

همچنین معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان، برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای صیادان مجاز به منظور افزایش دانش فنی آنان و نظارت بر استاندارهای صیادی از قبیل استاندار تور پره، زمان پره کشی و ... را از دیگر اقدامات اداره کل شیلات گلستان دانست.

مهندس یحیایی در پایان با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در سال گذشته گفت: در سال گذشته 996 نفر صیاد پره در قالب 15 تعاونی اقدام به صید ماهیان استخوانی کرده بودند که ماحصل صید در سال گذشته 995 تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش 134 میلیارد ریال بوده است .

گفتنی است پیش بینی می شود امسال بیش از 1000 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان پره استان صید شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1657
  • کد خبر : 13468