عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 210 ميليارد ريال براي جبران خسارات سيلاب در راه هاي گلستان نياز است

مديركل راه و شهرسازي:

210 ميليارد ريال براي جبران خسارات سيلاب در راه هاي گلستان نياز است

210 ميليارد ريال براي جبران خسارات سيلاب در راه هاي گلستان نياز است

مديركل راه و شهرسازي گلستان با بيان آسيب هاي ناشي از وقوع سيلاب هاي 6 ماهه اول سال در راه هاي استان، اعلام كرد: براي انجام اقدامات پيشگيرانه فوري و جلوگيري از آسيب ها و گسترش تخريب هاي بعدي در سطح راه ها به حدود 210 ميليارد ريال منابع مالي نياز است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گو با پايگاه خبري اين اداره كل، گفت: ميزان اعتبار مورد نياز برابر بازديدهاي ميداني گروه هاي ارزيابي، برآورد شده است.

به گفته وي، سيلاب ها، لغزش ها و رانش هاي بوقوع پيوسته طي 6 ماه اول سال جاري در استان موجب آسيب و تخريب 547 كيلومتر راه، شانه و قنو آنها و 267 مورد آسيب و تخريب كلي و جزئي ابنيه شامل تخريب پل، تخريب راديه بريد، كف شويي پل، تخريب و آسيب به كوله پل و خالي شدن پشت كوله پل شده است.

رستمي افزود: اما تا اين مدت از سال جاري هيچ اعتباري براي جبران اين خسارت ها و يا پيشگيري از آسيب هاي بعدي به اداره كل ابلاغ نشده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: كمبود منابع مالي اين اداره كل در حالي است كه همكاران خدوم ما در كمترين زمان ممكن و با استفاده از امكانات و ماشين آلات تحت اختيار كه عمده آنها داراي عمري بيش از 25 سال بوده و نياز به تعمير اساسي داشته و در مواردي، جايگزيني با ماشين آلات جديد دارند، اقدام به بازگشايي راه ها و برقراري تردد در هنگام وقوع حوادث و بحران هاي طبيعي كرده اند.

رستمي اظهار كرد: بنابراين با توجه به هزينه هاي ويژه و بيش از حد معمول راهداري مستمر مانند هزينه هاي سوخت، تعميرات، غذايي و پرسنلي در هنگام وقوع بحران و كمبود اعتبارات جاري، ضرورت دارد اعتبارات جاري و عمراني اداره كل افزايش يابد.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر از راه هاي اصلي، فرعي، روستايي و بزرگراه كشور را تحت پوشش دارد كه سالانه تنها براي نگهداري آنها به بيش از 200 ميليارد ريال منابع مالي نياز است.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .