عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تردد بيش از 7 ميليون و نهصد هزار وسيله نقليه در محورهاي مواصلاتي استان گلستان

مركز مديريت راههاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان اعلام کرد:

تردد بيش از 7 ميليون و نهصد هزار وسيله نقليه در محورهاي مواصلاتي استان گلستان

تردد بيش از 7 ميليون و نهصد هزار وسيله نقليه در محورهاي مواصلاتي استان گلستان

 در مهر ماه سال جاری 7 میلیون و 972 هزار و 570 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان گلستان تردد داشته اند كه سهم وسایل نقلیه سنگین از اين تعداد 12 درصد بوده است .

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان؛ خانم مرجان مهدیزاده رئیس مرکز مدیریت راههای اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و آغاز بارش برف و باران در استان علی الخصوص محورهای کوهستانی بهتر است هم استانی‌های عزیز قبل از سفر با وضعیت راهها آگاه شده و با استفاده از امکانات اطلاع یابی برخط که از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان به کارگرفته شده کسب اطلاع نموده وسفري ايمن را آغاز کنند.

وي ادامه داد: در این راستا مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با همکاری و مساعدت ادارات کل استانها سامانه جامع 141 را گسترش داده که کاربران به فراخور سلیقه و امکانات خود می‌توانند از طریق شماره گیری 141 از آخرین وضعیت جوي و ترافیکی راهها در سطح جاده‌های استان و همچنین محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در محورها، دريافت مسير و مسافت بين شهرها آگاهی یابند.

مهدیزاده افزود: از دیگر امکانات مرکز مدیریت راهها بخش پیامک سامانه اطلاع‌رسانی 141 است و کاربران با ارسال پیامک حاوی نام شهر مبدا و مقصد به شماره پیامک 1000141 می‌توانند اطلاعات مسیر و مسافت بهینه را از طریق پیامک دریافت کنند، وی ضمن اشاره به امکانات پایگاه اطلاع رسانی تصریح کرد: وب سایت www.141.ir اطلاعات کاربردی مهمی را نظیر؛ - نمایش سه عکس متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی جاده‌های کشور مربوط به حداکثر 5 دقیقه قبل از زمان درخواست – نمایش آخرین وضعیت تردد بر روی نقشه ترافیکی – ارائه مسیر و مسافت بهینه - مشاهده امکانات بین راهی از قبیل راهدارخانه ها، پمپ بنزین ها، مجتمع های خدماتی رفاهی و ... در اختیار کاربران قرار می دهد .

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های در پایان به نرم افزار کاربردی ویژه تلفن همراه 141 اشاره کرده وتصریح کرد: از دیگر امکانات مرکز مدیریت راهها که برای کاربران در نظر گرفته شده نسخه اندروید این نرم‌افزار ویژه موبایل است که این نرم‌افزار از طریق سایت سازمان و فضای مجازی قابل دریافت .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .