عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعاونی آموزشگاهی در 20 هنرستان گلستان تشکیل می‎شود

به منظور ایجاد اشتغال پایدار:

تعاونی آموزشگاهی در 20 هنرستان گلستان تشکیل می‎شود

تعاونی آموزشگاهی در 20 هنرستان گلستان تشکیل می‎شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از انعقاد تفاهم‎نامه مشترک بین این اداره‌کل با آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‎نامه در 20 هنرستان گلستان تعاونی تشکیل می‎شود.

مهندس امرالله عباسی در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‎های استان گلستان اظهار کرد: برای نخستین‌بار در کشور استارت عملیاتی شدن تفاهم‎نامه تشکیل تعاونی آموزشگاهی تقریبا از 10 روز دیگر در 20 هنرستان گلستان آغاز می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح فوق ممکن است با موانع قانونی و بخش‎نامه‎ای مواجه شویم، تصریح کرد: اما این اعتقاد را داریم که طرح پیش‎بینی شده 99 درصد موفق خواهد بود و روند آن تداوم خواهد داشت و متوقف نمی‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به مزایای اجرای طرح فوق اشاره کرد و افزود: فرهنگ کار مشارکتی را در آموزشگاه‎ها نهادینه می‎کنیم، فرهنگ پذیرش فکر غالب و ایده برتر را در دانش‎آموزان تمرین می‎دهیم تا دانش‎آموزان در مسائل و مشکلات آموزشگاه‎های خود مشارکت داشته باشند.

عباسی ابراز داشت: دانش‎آموزان تمرین کسب درآمد، بازاریابی و نحوه ورود به اقتصاد کشور را فرا می‎گیرند، بر اساس این طرح قرار است تعاونی دانش‎آموزی، تعاونی آموزشگاهی و تعاونی فارغ‎التحصیلی شکل بگیرد و این تعاونی‎ها تا زمانی که افراد فارغ‎التحصیل کامل نشدند، زیرپوشش تعاونی هولدینگ اصلی مورد حمایت هستند.

وی تصریح کرد: دولت سیاست‎های توسعه اشتغال را بر مبنای توسعه فرهنگ کارآفرینی بنیان‎گذاری کرده است تا کاملا نگرش مزدبگیری و وقت‎مزدی را در جامعه تغییر دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بر لزوم تغییر نگرش وقت‎مزدی به کارمزدی تاکید کرد و افزود: در راستای این طرح نیاز است اقدامات و برنامه‎ریزی‎هایی در لایه‎های مختلف اجتماعی صورت بگیرد تا شخص کارجو علاوه بر ایجاد کارآفرینی بتواند زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم کند.

عباسی با اشاره به اینکه تمام طرح‎های اشتغال‌زایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبتنی بر نگرش کارآفرینی است، ابراز داشت: طرح‎های کارورزی، تاک دانش، تکاپو و ایجاد دانشگاه کارآفرین از جمله رویکردهایی است که ماهیت کارآفرینی و توانمندسازی دارد.

وی با بیان اینکه طرح تشکیل 50 تعاونی دانش‎بنیان در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح فارغ‎التحصیلان دانشگاهی را در قالب کار مشارکتی و جمعی هدایت به تشکیل تعاونی خواهیم کرد تا با دیدگاه خدمت به اجتماع وارد عرصه فعالیت شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه طرح اشتغال یک‎هزار و 600 نفر از فارغ‎التحصیلان مسکن و عمران را در برنامه داریم، گفت: طرح تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهری نیز در استان اجرا می‎شود که تسهیلات و مشوق‎های خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 800
  • کد خبر : 14591