عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای پروژه های مختلف UNHCR در ایران موفقیت آمیز بوده است

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران :

اجرای پروژه های مختلف UNHCR در ایران موفقیت آمیز بوده است

اجرای پروژه های مختلف UNHCR در ایران موفقیت آمیز بوده است

 جلسه اجرای پروژه های مختلف UNHCR در استان گلستان با حضور نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران، معاون استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان جلسه ای با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ؛ آقای " سیوانکا دانا پالا" نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران و مدیران کل دستگاههای اجرایی دخیل در موضوعات اتباع بیگانه و افاغنه مقیم استان برگزار شد.

 علی اصغر طهماسبی در این دیدار طی سخنانی گفت: نگاه جمهوری اسلامی به پناهندگان و اتباع خارجی، انسانی و بر اساس آموزه های دین مبین اسلام است، از اینرو اتباع و پناهندگان خارجی که در جمهوری اسلامی ایران اقامت دارند، از تمامی امتیازات شهروندان ایرانی برخوردارند.

 طهماسبی خاطرنشان کرد: ما در استان گلستان در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اتباع خارجی اقدامات خوبی را انجام داده و مباحث آموزشی و همچنین بحث سلامت و بهداشت اتباع برای ما در اولویت قرار داشته است.

 سیوانکا دانا پالا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: طی مدتی که در ایران هستم شاهد برخورد خوب و انسان دوستانه ملت و دولت ایران با پناهندگان و اتباع خارجی بوده ام و اعتقاد دارم جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه کمک به اتباع و پناهندگان انجام داده که در مجامع بین المللی کمتر به آن پرداخته شده است.

 وی در ادامه دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر سوادآموزی و آموزش اتباع خارجی را از جمله اقدامات بسیار ارزنده کشور ایران در این حوزه عنوان کرد که بازتاب بسیار مثبتی در مجامع جهانی داشته است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های مختلفUNHCR در ایران موفقیت امیز بوده است و خوشبختانه به دلیل ظرفیت های موجود در جمهوری اسلامی ایران برنامه هایی که در حوزه پناهندگان اجرا شده کاملاً موفقیت آمیز بوده که این جای تقدیر و تشکر از همکاری دولتمردان و ملت عزیز دارد.

 در ادامه تیرانداز مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در ارائه عملکرد دستگاهها گفت:براساس موافقت نامه سه جانبه في مابين سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور وكميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان واداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشور در سال 1394؛ یازده دوره آموزش مهارتی دردومرحله باحجم 30200نفر ساعت جهت 150 نفر برگزار شده است.

 وی بیان داشت در مرحله نخست 7دوره آموزش مهارتي جهت اتباع افغاني مقيم استان گلستان در شهرستان هاي گرگان وگنبد برنامه ريزي شد. از تاريخ20/4/94 دوره آموزشي جهت اتباع افغاني مقيم شهرستانهاي گرگان در حرفه هاي کاشی کار درجه 1(177ساعت) ،گچ كاردرجه1(193ساعت) ،پیرایشگر مردانه درجه 2(184ساعت) ،مهارتهای سالم زیستن(295ساعت) به تعداد48نفر(37نفرمردو11نفر زن) ودر شهرستان گنبد مهارتهای عمومی کامپیوتر (104ساعت)ومهارتهاي سالم زيستن با تعداد41نفر(26نفر مرد و15نفر زن )اجراگرديد واين مرحله در تاريخ 10/9/94به پايان رسيد.در مرحله اول 17200نفر- ساعت آموزش جهت 89نفر برگزار شد.

 تیرانداز ادامه داد مرحله دوم از تاريخ 25/8/94در حرفه هاي بچه گانه و دخترانه دوز(246 ساعته )، مانتو دوز(180ساعته)با تعداد61نفر زن در شهرستانهاي گرگان و گنبدآغاز ودر تاريخ 10/10/94به پايان رسيد. در اين مرحله 13000نفر ساعت جهت 61نفر آموزش مهارتي اجراشده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .